Vandringsgrupp i Göteborg?

Hakar gärna på men är mer inne på naturupplevelser och fina leder istället för att trängas på Gbg´s populäraste grusväg. Gärna lite längre också..

Vättlefjällsleden någon?
 
Vi höll hyfsat fart och följde 10:an hyfsat väl i måndags, men mitt ryggskott kanske saktade ned oss en liten smula. Nästa måndag tänkte jag att mitt ryggskott skulle vara över och förbi, och då kör vi en runda på tid. Kan man smälla gåing-människorna på fingrarna tro?

Skicka ett meddelande om du vill vara med!
 
pröva bohusleden den går förbi söder om sävedalen, ansluter till vildmarksleden via hindås, forsätter sedan med knalleleden till borås,riktigt fin sträcka om man har några dagar över
 
Vildmarksleden tycker jag är ganska tråkig...men Bohusleden har en del fina delsträckor...gillar 8 och 9:an genom svartedalen bäst...men även 1,2,3 är fina...och delar av de andra.

Andra tips?
 
yep vi kör fortfarande, nu mest med däck. grönlandsträning på gång.

jag går fortfarande gärna i motionsspår men är fortfarande vidöppen för förslag. ge dag och tid och plats så kommer jag om jag har möjlighet.
 
Tänkte ut och gå en tur på några timmar någon gång i helgen, om någon känner för att hänga med. Har inte bestämt var så tips mottages gärna (har inte bil utan måste åka kollektivt dit/hem).
 
Vandring Vättlefjällsleden (31/3)

Dags att testa de nya vandringsbyxorna, träna inför framtida vandringar eller bara njuta?

Jag och en kamrat tänkte vandra Vättlefjällsleden 25 km. Start och samling vid Vättlestugan 10:00. Har tänkt mig 2 raster så medtag energipåfyllning och vätska efter dina behov...enligt tips jag fått är västra sidan av mettjärn samt vindskyddet vid nordvästra kroksjön 2 bra ställen.

Har inga planer på att stressa eller gå jättefort men har tänkt mig någorlunda rask takt så det är bra om du har hyfsad kondition och/eller är lite vandringsvan i alla fall.

Om man åker kollektivt så går man lämligast av vid hållplats Kryddnejlikevägen från buss 75.

Tar man bil går den att ställa vid Vättlestugan. Vet inte i nuläget hur jag tar mig dit...kanske cykel...kanske bil..kanske kollektivt..får se.

Hoppas vi ses!
 
åh vad synd att jag missade den vandringen... jag är gärna med och vandrar igen om det finns fler som vill.
 
Jag är också väldigt gärna på någon sådan vandring i Göteborg framöver. Är ensam friluftsintresserad ungdom bland mina vänner, och vore väldigt kul att träffa lite folk här i stan som delar det intresset :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...