Kitchen 88 Heat & Eat

kört dem förpackningarna i över ett 1,5 år nu på dem flesta turerna som varar mer än tre dagar. häll i en dl vatten och en dl couscous och krydda lite så har man en rejäl portion sen.
 
Jag hittade dessa på MM i Luleå och köpte några stycken på prov.

Väldigt glatt överraskad att trots billigt pris så smakade det väl. Som hemvärnssoldat är jag van vid försvarets fältransoner och det här är typ i samma klass, om kanske lite magrare. Med så gedigen hållbarhetstid skulle jag klart rekommendera denna produkt för friluftsliv (dock inte vintertid, om sådana här påsar fryser så kan dom bli väldigt sköra), prepping eller bara som käk att ha i reserv på kontoret.

Jag testade att värma en portion med en FRH i ca 10 minuter och det fungerade alldeles utmärkt
 
Jag hittade dessa på MM i Luleå och köpte några stycken på prov.

Väldigt glatt överraskad att trots billigt pris så smakade det väl. Som hemvärnssoldat är jag van vid försvarets fältransoner och det här är typ i samma klass, om kanske lite magrare. Med så gedigen hållbarhetstid skulle jag klart rekommendera denna produkt för friluftsliv (dock inte vintertid, om sådana här påsar fryser så kan dom bli väldigt sköra), prepping eller bara som käk att ha i reserv på kontoret.

Jag testade att värma en portion med en FRH i ca 10 minuter och det fungerade alldeles utmärkt
Vad betyder MM och FRH?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Karlaugust Summit To Eat Friluftsmat 4
fl0at Amerikanska MRE's (Meal Ready to Eat) Friluftsmat 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...