Gissa platser i Gästrikland

Jag chansar....
Detta är ju med stor säkerhet en ingång till en gruva, vad jag minns kallas väl en sån här horisontell ingång för stollgång. Är det en stollgång vid berget Storberg strax norr om sjön Stor-Gösken?

/Micke
 
Gillar du lastbilar Tobbe?

De här två rören skulle kunna vara flottningsrännan under E4:an söder om Gävle?

Thure
 
Jag är egentligen inte alls förtjust i lastbilar i och med att jag gillar att cykla. Lastbilar och cyklister går inte så bra ihop. ;)

Jag använder dem i det här sammanhanget bara som referens på bilderna för att indikera vilket slags trafik som susar förbi.

Nej, rören har inte med rännan att göra, men du är på rätt väg...
 
Jag tror också att det är en vattenledning till något pappersbruk, dock tror jag att denna är strax väster om Furuvik och kommer från Trösken där jag förövrigt åkt skridsko vid några tillfällen.
/Micke
 
Om det är väster om Furuvik

så är det gamla E4:an mot Skutskär dvs väg 76 numera. Kollar på Eniros utsiktsbilder men här är det bara ett rör på den vattenledningen.

Thure
 
Kan det vara

rören under E4 från Spångholmsdammen i Hamrångeån som kanske försörjer Norrsundets pappersbruk eller är det bara till en kraftstation?

Thure
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...