Det gick inte så bra för Lundhags "Next" (ryggsäcken som vann designtävlingen 2007)

Är det inte lite väl tidigt att dela ut århundradets fulaste rygga?

För övrigt tycker jag lundhags ska hålla sig till det dom kan. Fick krupp när jag såg den fruktansvärda flashsidan. Konstfack goes flashfriluftsliv liksom.

För övrigt tycker jag nog osprey är bra mkt fulare än next, norrønas nansenserie också, men den försvann ju illa kvickt, tack o lov.
 
Är det inte lite väl tidigt att dela ut århundradets fulaste rygga?

Nähä? ;)

För övrigt tycker jag lundhags ska hålla sig till det dom kan. Fick krupp när jag såg den fruktansvärda flashsidan.

Antagligen är det just det de gjort. Gissningsvis sitter det inte så många anställda webbutvecklare i Järpen. Frågan är dock vad som är värst: att låta "kreativa" webbsnubbar med jättestora solglasögon och japanska gympadojjor fixa webbgrejerna (som tex Tierra) eller låta administrationschefens sextonåriga grabb fixa det på sin nya hemdator (som Hilleberg... i alla fall vad det ser ut som). :D
 
Juryns motivering!

Enligt den bifogade broschyren lyder juryns motivering till ryggsäckens vinst i designtävlingen:

"Produkten kommunicerar till kunden med ett enkelt och tydligt formspråk som skapar nyfikenhet. Den överraskar med nya lösningar där bland annat ett klassiskt ryggsäcksproblem får sin lösning."

Min fråga blir följaktligen: vilket ryggsäcksproblem? Och vad är lösningen??
 
Hoj!

Jag har också köpt den nyligen - mest för att jag tydligen är lite väskfetishist, och var nyfiken på hur denna fungerade - jag gillar verkligen tanken att kunna 'konfigurera om' väskan!

Dock är nog det enda vettiga sättet att ha den på med korslagda axelremmar över bröstet, och jag tror det kräver Stor övning för att klara att 'trä på sig' den utan att det urartar till slapstick :)

Vafank.. man kan ju ha laptoppen i den iallafall - inta alla ryggor som är bekväma när man bär en sån..
 
För att vara lite "rebellisk" efter alla negativa kommentarer så tycker jag att den fungerar ganska bra ... överraskande bra eftersom mina förväntningar var låga (eller tack vare det).
Snygg ... tja ... inte om man jämför den med en "riktig" uterygga. Ovanlig är kanske ett diplomatiskt omdöme.
Däremot fungerar den bra för en laptop, ett par böcker och någon pärm eller mapp. Just det fyrkantiga formatet gör att det är lättare än min andra jobbrygga att få ner en tunnare mapp eller en plastficka med några papper på utan att de knölas íhop. Helt ok jobbrygga.

Jag gav upp att försöka bära den som en normal rygga eftersom axelremmarna sitter så brett isär. Däremot fungerar det riktigt bra att använda en tvärgående rem fram och dra åt den andra och låta den sitta bakom ryggen utan att använda den.
 
Den här tråden är ju inte ens tio år gammal, så den blir bra att skriva i.

Upptäckte att jag hade en sådan här Next-ryggsäck, och den satt ju riktigt, riktigt dåligt ända till jag av någon outgrundlig anledning fick för mig att korsa axelremmarna framtill, då satt den tvärtom riktigt bra. Men den blev krånglig att ta på sig då, vilket ju flera påpekar här i tråden.

Förutom den här tråden är det enda jag hittade på hela internet om denna säck Umeås universitets info om designpriset från 2006: http://uid.umu.se/en/about-us/news/...iel-nadjalin-won-the-design-competition-next/

Är det någon som kommer ihåg lite mer om den, eller hittar något om hur den var tänkt att användas...? Datorn passade bra i den faktiskt, och nu använder jag den som en lite förvuxen datorväska.
 
Jajamän, det är den! Synd att upplösningen var så dålig på de där bilderna. Jag upptäckte i helgen att man kunde få ihop den som axel-/budväska vilket var det smidigaste sättet att bära den på vad jag hittills upptäckt. Det var några små hårda plattor i axelremmarna som fick mig att titta närmare, och jag upptäckte då att det var magneter som antagligen är tänkta att hålla ihop remmarna när man lägger dem omlott. Kanske det finns mer saker att upptäcka...? Hade hoppats på att hitta någon form av instruktion.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
akerman Bergans Telemark - Varför så billig? Transportera 4
Martin Fjäderlätt Varför är det så sanslöst dyrt att åka tåg? Transportera 95
Joakim Ambrosson Varför så tunga nuförtiden? Transportera 47
stormfrog Hur står sig Lundhags Saruk Expedition 110+10 L mot konkurrenterna? Transportera 1
Vindskydd Lundhags ryggsäckar Transportera 4
kungjohan Lundhags Dovre eller Gneik Transportera 2
JonasPaulsson27 Lundhags 75 V8 eller V12 Transportera 0
Lappen69 Lundhags Jamten 75 Transportera 6
Farbrorvattenmelon Lundhags Gneik - topplocket? Transportera 0
Wolfred Uppgradera ryggsäck från Lundhags 75+10 till Osprey 105 Transportera 3
Valpish Lundhags V12 90L Transportera 1
volodymyrp Lundhags V8 vs V8 spirit vs V12 as a first backpack Transportera 3
Nuppenizer Skillnaden på Lundhags V8 och V12 Transportera 11
chala Ryggsäck Lundhags V8 Spirit 60 Transportera 2
jodo Lundhags V8 spirit 60+10 vs Bergans Trollhetta 75 L Transportera 5
Mr. O Lundhags ARX Transportera 0
pontare Bergans Trollhetta 95L eller Lundhags V8 90L Transportera 0
Oskar R. Lundhags Omnis 20 Transportera 0
rungo Lundhags v8 90 liter Transportera 5
cederquist Lundhags V8 90 Transportera 3
Niithro Lundhags Dovre 50 vs Fjällräven IGM 80 Extrem?? Hjälp! Transportera 1
da_flower Lundhags Alpha vs Haglöfs Oxo vs Norröna Nansen Transportera 1
jens_ Erfarenheter/tankar kring Lundhags Ultra 60 Transportera 9
aemolin Lundhags Troja 80 Transportera 11
kakapo Lundhags Next? Transportera 2
Stalefish Lundhags Kampai??? Transportera 11
andeb Erfarenheter av Lundhags Troja Transportera 2
avslut1008 Lundhags V8 dam Transportera 0
elgfrode Lundhags Outback 55? Transportera 0
smilla Lundhags Spirit 50 el 60 liter ? Transportera 4
vonlarsson Haglöfs vs Lundhags... Transportera 10
Martin Fjäderlätt Nya Lundhags Motion en seger för Vulcanisterna! Transportera 2
Johan es Lundhags V8 Spirit >50 L? Transportera 1
bergholm Lundhags T25 Endurance Transportera 1
Goffe Lundhags Military Transportera 0
Dahlin Kvalitetsproblem på Lundhags? Transportera 8
da_flower Diskussion angående Lundhags Motion serie Transportera 7
Beleg Lundhags V12 Transportera 10
Ehlana Lundhags nya Transportera 20
sdlfrst Victor eller Lundhags V12 Transportera 3
danielnorgren Lundhags V8 Transportera 7
hanspers Norröna Stetind vs. Lundhags v.8/v.12 Transportera 19
mandrake Lundhags V12 - testad? Transportera 1
cjonsson Lundhags? Transportera 6
mattes Lundhags? Transportera 10
lundhags ryggsäckar? Transportera 1
drullputtee Lundhags ryggsäckars vara eller inte vara Transportera 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...