"Paddelexpedition" nedför Nissan

"Självgående", envisa paddlare med gott humör sökes för att tillsammans betvinga precis hela Nissan, från källa till hav. Helt säkert en femdagars tur, med en hel del frihet, lera, sten och andra exotiska upplevelser.
Och som sagt för att undvika missförstånd, mindre tjafs och mera paddling! :)

Om intresse finnes, så har jag en plan ;-) menar Anders
 

Bilagor

  • Kopia av P1010660.jpg
    Kopia av P1010660.jpg
    74.4 KB · Visningar: 719
Jag kan tyvärr inte hänga med, men jag vill i alla fall ge dig en eloge för att du kallar det för en expedition :)
 
Tidsperspektivet beror ju lite på vem som skall med, men i originalplanen var det tänkt under juni. Det bör vara drygt 20 mils vindlande paddling från någonstans väster om Jönköping till Halmstad.
Att det är en expedition är ju självklart, dels för att jag bestämmer det ;-)
och dels för att jag anar att det bland dagens alla "måsten", måste vara just något dylikt pretentiöst för att locka lämpliga och lediga kandidater. Sedan är det ju alltid upp till betraktaren...

Jag drar hursomhelt, tänkte mest ge likasinnade privilegiet att följa med
Är jag inte snäll? :) A
 
Krokodilskräck?

Hmmm, är jag i fel forum... eller är forumet fel? ;-)
Är det ingen som paddlar, eller är det urskogspaddlingen och alla krokodilerna som skrämmer...
:) A
 
Jag grät mig nästan till sömns igår. Jag ville bara skriva och fråga när det är dags att dra.
Fast jag oftast letar efter forsrodeo åt min Yukonpålle.

Har redan en massa(två) paddelprojekt på gång i sommar och törs ej be min sambo om lov för fler längre turer.

Det ser riktigt lockande ut!!!
 
Vilket drömprojekt... har sedan jag var liten då jag har en del av min uppväxt i Åled, 50 meter från Nissan, drömt om en paddeltur nerför Nissan, tror att det var Dr Drövel som inspirerade mig... hehe..

Men jag har ingen kajak eller kanot så jag kan inte följa med, inte i år iaf...

Lycka till och glöm inte att dokumentera och visa upp här på Utsidan.

Thomas, som snart skall gå på kajakkurs!
 
"Expeditionen" flyter på...

Då är vi på G, kanske 3-4 st, om alla kommer överens och om ledigheter infinner sig som beräknat :)
Såhär fulsnygg kan en lämplig låda vara... A
 

Bilagor

  • Kopia av P1010757.jpg
    Kopia av P1010757.jpg
    140.9 KB · Visningar: 621

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...