2007 års turprogram från Tjörns Kajakklubb

<I>"20-21 oktober: Norra Bohuslän med fält-test av värmande substanser

Det börjar troligen kyla på vid denna tid på året, dags att inta något värmande och stärkande. Men vad? Vi gör ett fält-test för att hitta den ultimata rom- och chokladblandningen."</I>

Haha!, det där var inte politiskt korrekt någonstans. Har funderat på varm korv direkt i fikaskottet, men aldrig rom och choklad. Bra tips ;-)
 
Abbans, abbans

Ni får hoppas att någon nitisk jurist från Lantmäteriverket inte ser kartorna. För varje kartabid vill dom nämligen ha 477 SEK/år

Per
 
Re: Abbans, abbans

Brune; sa:
Ni får hoppas att någon nitisk jurist från Lantmäteriverket inte ser kartorna. För varje kartabid vill dom nämligen ha 477 SEK/år

Per

Vilka kartor? De gula under programmet?
Om det är dessa du menar hur ska LMV veta om de själva ritat dom eller ej?
 
Re: Re: Abbans, abbans

ajn; sa:
Brune; sa:
Ni får hoppas att någon nitisk jurist från Lantmäteriverket inte ser kartorna. För varje kartabid vill dom nämligen ha 477 SEK/år

Per

Vilka kartor? De gula under programmet?
Om det är dessa du menar hur ska LMV veta om de själva ritat dom eller ej?

Nu är inte kartorna direkt från Lantmäteriverkets terrängkarta kvar längre på länken som inledde tråden.

Ett lagligt avgiftsfritt alternativ är skämdump från Friluftskartan. Det finns trådar om detta, förmodligen under Navigering.

Per Brune
 
Re: Re: Abbans, abbans

[/QUOTE]
Vilka kartor? De gula under programmet?
Om det är dessa du menar hur ska LMV veta om de själva ritat dom eller ej? [/QUOTE]

Som ni gissat tog jag genast bort LMV-kartorna och ersatte dem med mindre illustrationskartor som jag själv ritat.

Jens
 
Avgiftsfria alternativ

Avgiftsfria alternativ

Som jag skrev tidigare så kan man använda sig av skämdumpar från Friluftskartan, se http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=23467

Förut använde jag mig av satellitfoton från NASA för att publicera min skridskoturer http://home.swipnet.se/brune/skridsko.html men sedan Skridskonätet köpt karträttigheter från Lantmäteriverket har jag slutat uppdatera min hemsida med NASA satellitfoton.

OT: Kanske dags att radera så gamla bilder och frigöra lite minne på servern ;)

Per Brune
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.