Nån som tänker "åka med" V.rännet utan att anmäla sig?

Tyvärr har denna tråd spårat ur som jag kan se det. När priset ifrågasatts har det bemötts med att detta inte är ett skäl till att planka eftersom man kan avstå. Egenligen är ju det ett svar på en fråga som inte ställts.
Inte heller är det någon som klagat på det ideella arbete som Camilla m fl uträttat längs banan.

Vad som däremot ifrågasatts generellt är prissättningen. Ursprungsinlägget handlade inte ens om priset, även om det "höga priset" var anledningen till att frågan ställdes.

Eftersom jag som så många andra är beroende av att göra affärer för min försörjning, är det nära till följande jämförelese.

Om jag har en kund som ställer motkrav i en förhandling, eller efter att vi lämnat ett anbud, kan första (korkade) tanken vara att; OK - visst, men strunta i vårt anbud och handla av nån annan då!

Sånt håller förstås inte i längden. Jag har istället lärt mig två saker:

1. Invändingar mot ett erbjudande kan tolkas som köpsignaler - erbjudandet är i grunden intressant även om behov av vissa justeringar föreligger.

2. Tack för att jag får respons. Det är förstås mycket sämre om man förlorar en affär utan att man hör ifrån kunden överhuvudtaget. Hur ska man då kunna bli bättre? (Obs! detta gäller bara oss som inte redan är perfekta i alla avseenden.)

Jag tycker nog vidare att man kunde förvänta sig ett högre deltagarantal på en så tillgängligt placerad tävling, och med tanke på att skridsko är en väldigt populärt sport i Mälardalen. Det kan ju vara en ambition till nästa år.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...