XXL har tappat en kund...

Problemet är tillverkarna. Vissa tillverkare kör 3 eller 5 releaser per år, och vill inte ha gamla varor i butikerna när ny release kommer. Därav kraven på destruering. Köp begagnat, eller på rea.
 
XXL har en lång historik av oetiskt beteende så detta kommer ju inte som nån oväntad överraskning precis.

Vi får väl se hur länge de finns kvar på marknaden i nuvarande form. Aktien har ju gått ner 70% de senaste 3 åren och jag varken tror eller hoppas de nya riskkapitalisterna lyckas vända skutan på kort sikt.

De är Xxl själva som avgör om de vill förstöra kläderna eller inte - inte tillverkarna. Tillverkarna kanske trycker på, men XXL är bödlarna.
 
Visst är det hemskt och ett otroligt resursslöseri. Men ska man bojkotta XXL för det får man bojkotta de flesta andra kedjor också, t.ex. ICA. Blir nog väldigt svårt att leva då. Bättre - och bekvämare - att försöka påverka på andra sätt.
 
Ok, så om du inte gillar någons beteende så ska konton raderas ?
Har jag uppfattat det rätt då ?

Ja, givetvis, ett dåligt beteende är inte ok.

Varför inte vara ärlig i en diskussionen?

Om det nu är så att man inte tycker att en sextonårig tjej ska prata om och värna för miljön eller om man helt enkelt tycker att vi ska sluta bry oss om miljön, skriv så istället istället för att komma med nedlåtande kommentarer eller som nu uppmaningar till att föräldrarna ska få en orosanmälan.

Där skiljer vi oss åt, tydligen.

Det är vad jag upplever få som klarar av att beskriva varför vi ska fortsätta med de saker som Greta ställer sig emot, utan de väljer något annat ballt och lustigt att skriva - för att vara lite "rolig"?

Till och med i en tråd som i sin grund handlar om resursslöseri...

En person som värnar om miljön och gör det på ett sätt att det väcker uppmärksamhet, motarbetas t.o.m. här på utsidan.se. Jag trodde att sånt som att värna om miljön skulle vara som att sparka in öppna dörrar och predika för en troende församling.
 

avslutad210712

Gäst
Skriver väl så länge som jag inte är raderad....

Som förälder överför man ALDRIG sin egen oro till sina barn oavsett om det handlar om att bli vräkt eller miljön.

En sextonåring med diagnoser är definitivt inte lämplig för sånt.

Sen får du tycka precis vad du vill om vuxna män som ventilerar sina åsikter.

Men då ändrar jag mig så jag passar in i PK.

Greta som statsminister. Var det rätt nu.

"Skrivet av en vit medelålders man som är största hotet mot allt i hela den här världen. Men min skatt betalar mycket av tokigheterna som finns i samhället"
 

avslutad210712

Gäst
...

Om det nu är så att man inte tycker att en sextonårig tjej ska prata om och värna för miljön eller om man helt enkelt tycker att vi ska sluta bry oss om miljön, skriv så istället istället för att komma med nedlåtande kommentarer eller som nu uppmaningar till att föräldrarna ska få en orosanmälan.

Hur kan du säga att jag inte bryr mig om miljön?

Kan Greta påverka på något sätt? Tror jag knappast men vad har hon gjort för att påverka Indien och KIna att sluta skita ner? Länka till de artiklarna så kanskle jag ändrar mig.

Förr i tiden handlade lättpackning om att kapa tandborsskaftet och borra ur det som var kvar. Sen kom vissa kloka människor på att minska vikten på de tre stora nog gjorde större verkan.

Vi är exakt där nu när det gäller miljöpåverkan. Människor i glesbygd som måste ha bil för att överhuvudtaget fungera ska betala för att rädda VÄRLDENS miljö samtidigt som att miljöpkmaffian inte ens diskutera Indiens och Kinas påverkan.
 

avslutad210712

Gäst

Anonymt konto på utsidan. Rätt ovanligt. Och faktiskt lite fegt där nästan alla har med sina riktiga namn.

Om du tror att jag skriver för att vara rolig så har du missuppfattat det hela. Jag är ytterst allvarlig när det gäller Greta, hennes föräldrar och PK-media i allmänhet.
 

avslutad210712

Gäst
Tjao, jag är trött på vuxna män med ditt beteende så jag anmälde ditt inlägg med förhoppningen om att ditt konto raderas ... du klarar av att vara barnslig på ett internetforum Greta fick vara med på omslaget till Times.

En prestationskillnad, f'låt ... är jag taskig?

Nej du är inte det minsta lilla taskig. Ska man vara taskig måste det kännas hos mig och det lyckas du definitivt inte med.

Däremot tillhör du den typen av människor som försöker få människor med fel åsikter att bli avstängda från sociala medier. Det är en farlig utveckling i dagens samhälle och om någon skulle bli avstängd så är det såklart du men jag anser att du har rätt att tycka precis vad som helst om mig så länge det rör fakta. Kan tänka mig vilka grupper du tillhör på Facebook. Tyck som jag tycker eller så tystar jag din möjlighet att föra fram din åsikt.
 
En av min bekants dotter har nyligen slutat sitt jobb på XXL. Vet inte om hon slutat för att hon är rädd för att bli arbetslös vid nerläggning / konkurs eller om hon fått bättre arbetstider på sitt nya jobb.

Normala öppettider på XXL M-F kl 10-20. L-S kl 10-18. Och så ska honn nog vara på jobbet ett tag innan dom öppnar och ett tag efter det att dom stängt

Sådana arbetstider har dom som bestämmer om dagis öppettider inte tänkt på.
 
Vissa människor förväxlar tyvärr yttrandefrihet med hjärnfrihet, men i ett internetforum kan det finnas regler för hur man beter sig. Att i ett friluftsforum helt från ingenstans och oprovocerat utan någon koppling till sakfrågan ge sig på ett enskilt barn är fel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vanheden Trangia och XXL Butiker och leverantörer 1
Brune Kris i XXL Butiker och leverantörer 5
JohnnyL Orolig för XXL´s utbud... Butiker och leverantörer 33
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
ollew1 Xxl säljer renoverade kängor? Butiker och leverantörer 8
Naturlig Färg Reklamationsproblem XXL sport och vildmark Butiker och leverantörer 23
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
forslund XXL Webb Butiker och leverantörer 11
grodanbolle XXL etableras sig i höst Butiker och leverantörer 19
Farbrorvattenmelon Vad har hänt med "Vad har hänt med Addnature"-tråden? Butiker och leverantörer 9
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 6
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
UteMats Outnorth har läckt epostadress? Butiker och leverantörer 66
GustavOh Har outnorth slutat med klätterprylar? Butiker och leverantörer 4
Glännman Friluftsland - någon som har erfarenhet? Butiker och leverantörer 6
kjpil Aldrig mer handla Arcteryx, de har sämre kundservice än försäkringskassan! Butiker och leverantörer 24
smux Team Sportia har ansökt om rekonstruktion Butiker och leverantörer 0
Daniel_75 Någon som har erfarenheter av www.outdoortrekking2010.de Butiker och leverantörer 8
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
pelka Vad har hänt Fritidskompaniet.se Butiker och leverantörer 1
peter1959 Uteliv har öppnat i Norrköping Butiker och leverantörer 3
thureb Globetrotter har ingen butik i Munchen Butiker och leverantörer 25
osli73 Har någon provat Cabela's (www.cabelas.com)? Butiker och leverantörer 1
carpe.diem Myggmedlet MK 19 - har det börjat säljas än? Butiker och leverantörer 0
eaglerock Varför har inte Hilleberg blivit billigare? Butiker och leverantörer 119
granbom Vad har hänt med A-one? Butiker och leverantörer 1
madir Vad har hänt med Tierra? Butiker och leverantörer 15

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...