Schwalbe återförsäljare i Sverige?

Schwalbe och Nokian dubbdäck finns på XXL i Sundsvall
Riktigt billigt också faktiskt....

Såg inte vilka däck som du menar, länken var trasig
 
Jag knatade in på närmaste cykelaffär och tänk det fanns, det var bara för mig det var nytt. Jag köpte ett däck som heter Road cruiser till framhjulet och Marathon original till bak. Dock är dom inte monterade.

Tanken är att framhjulet ska ha lite räfflor kors och tvärs för att inte slinta i skogen medan bakhjulet ska ha en rät linje mitt på så det rullar lätt och det gör lite mindre om det slirar på skogsstigar. På torrt rullgrus tänker jag mig att nabbar förstås är det bästa men sedan gör det nog ingen skillnad om det är rejäla inskärningar eller inte. Jag har i stort sett slutat cykla när det är blött ute så det är ingen seriös terrängkörning här - bara all-road...

Och alla dom här detaljerna? Ja man kan säga att jag genom detta lilla projekt firar att jag inte kraschat. Det visade sig nämligen inte vara låsmuttrar på bakhjulet och det vibrerade loss när jag körde en längre grusväg första gången... men det märkte jag...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.