[Film] Inspiration inför säsongen

Sommarsäsongen lider mot sitt slut och hösten kommer. Här är en liten video jag gjorde en regnig söndag.

Det går utmärkt att cykla även på hösten, men ta hänsyn till stigarna och undvik dem om det regnat så mycket att slitaget blir märkbart.
 
Säsongen för landsvägscykling börjar när snön har smält i mars och slutar när Vätternrundan gått av stapeln, dvs i mitten av juni.
 
Fräsigt med det var lite pushbike här och var :) Kom iofs själv hem från ett misslyckat pass i skidspåret här i Luleå. Åkte igår för första gången på länge och var flytthjälp idag. Nu ikväll vallade jag den varmaste vallan jag hade (-3, vete fasen vart klistret var) medan temperaturen var ca +2 grader. Jag hade exakt lika kanonbra glid i spannet som på övriga skidan så jag svor mig runt en bit och fick ge mig hem.

Helt otrolig temperaturhöjning. Igår förmiddags hade vi -25, åkte i -17 på kvällen med perfekt fäste och i morse och hela dagen har det regnat och varit 1-2 plusgrader. Vet inte om jag varit med om något sådant förr här uppe.
 
Dags att ta tag i det här cykelköpandet/byggandet så jag har nåt att leka på när lappmöglet ger vika. Fatbike får vänta lite till, typ tills jag tjänar pengar igen.
 
Jag ångrar mig att jag inte började med mtb före 40 men det är grymt kul! Klurar på en resa med några polare till antingen Skottland eller halvvarmt land med fokus på mtb.

Dags att ta tag i det här cykelköpandet/byggandet så jag har nåt att leka på när lappmöglet ger vika. Fatbike får vänta lite till, typ tills jag tjänar pengar igen.
 
Jag ångrar mig att jag inte började med mtb före 40 men det är grymt kul! Klurar på en resa med några polare till antingen Skottland eller halvvarmt land med fokus på mtb.

Spanien. I början på mars, rätt skön tjuvstart på säsongen. Vi hade fokus på DH och körde då utan guide när vi var nere för några år sedan. Men vi cyklade guidad AM med Shaun på Ride Sierra en dag. Jag skulle gärna åka tillbaka för en vecka med honom.
Det finns en lång RR-tråd från den veckan på det där andra forat. ;)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.