[Film] Inspiration inför säsongen

Båda filmerna var grymt sköna att vila ögonen på =)
Man blir väldigt sugen på att dra ut på äventyr iaf.

//Panos
 
Aarrrggghhhh vad snyggt! Jag blir mer och mer sugen på fethjuling och du hjälper inte till att dämpa det suget med dina fillmer!
Häftigt att det är så sandigt där uppe, fethjuling är en klar fördel gissar jag?

Nu längtar jag ännu mer efter att komma hem till Jämtland och att snösmältningen går snabbt så jag får börja med fjällcyklingen snart.
 
Ja, turen var en fullträff med fint väder för det mesta och bara någon enstaka regn- och hagelskur. Cykeln var i mitt tycke optimal för terrängen. De feta däcken gör det möjligt att cykla i lös sand utan problem och ger också en välkommen fjädring på kanske 6-7 cm i ett mekaniskt enkelt paket. Och all packning kan lastas på cykeln, vilket är en avgörande fördel jämfört med en heldämpad cykel.
På ryggen hade jag endast en liten kameraväska på runt 2 kg.

Till sommaren/hösten har jag funderat på att ta en tur med samma cykel från Kummavuopio till Abisko, antingen mestadels på Nordkalottleden eller öster om Råstojaure om det är möjligt. Jag tar gärna emot tips om området. Det förefaller finnas ganska lite information om omr
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...