Finns det mer prisvärt än vidda pro?

Rätt likvärdiga keb värmemässigt. Vilket innebär främst 3 säsongsbyxor men fungerar även på sommaren, även om de då är lite i varmaste laget. Bra sidoventilation gör det möjligt. Oftast kör jag dom sommaren igenom om det inte är vansinnigt varmt ute (då passar ju inte vidda pro eller keb heller). Då blir det supertunna byxor eller shorts.

Är fri retur och väldigt bra recensioner avseende storlekar så använd dig av dem ifall du beställer. Jag fick rätt storlek på första försöket baserat på andras betyg.

Marcus

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

Inte omöjligt att det blir nån zip off-modell :)
 
Inte omöjligt att det blir nån zip off-modell :)
Jag har inte själv provat Revolution Race zip off, men min pappa antydde att de är lite konstigt Vida i knäna där dragkedjan sitter. Kan dock inte bekräfta eller dementera det. Jag föredrar ett par separata shorts på vandringen (tar ju knappt någon plats i packningen) och ett par byxor utan partier som riskerar gå sönder. Men det är ju smaksak.

Marcus

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
 
Jag har inte själv provat Revolution Race zip off, men min pappa antydde att de är lite konstigt Vida i knäna där dragkedjan sitter. Kan dock inte bekräfta eller dementera det. Jag föredrar ett par separata shorts på vandringen (tar ju knappt någon plats i packningen) och ett par byxor utan partier som riskerar gå sönder. Men det är ju smaksak.

Marcus

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

mm, var lite det jag var rädd för. Frågan är vilka som är bästa mellan science pro, gpx pro eller Nordwand...
 
mm, var lite det jag var rädd för. Frågan är vilka som är bästa mellan science pro, gpx pro eller Nordwand...
Gpx pro. Utan tvekan. Silence pro är konstigt tät i rumpa vilket gör den pösig och varm. Nordwand tycker jag var för hård och stel med stretchpartier på skumma ställen.

Beror förstås på vem du frågar, men jag har skickat tillbaka båda dem andra.

Marcus

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
 
Det viktigaste är att byxorna passar, har själv Vidda pro i herrstorlek... och provade mig igenom både Lundhags, Haglöfs, Tierras och Fjällrävens dammodeller innan jag (lite) desperat gick över till herravdelningen. Vaxar (använd hårtork!) alltid byxorna vilket gör att de står emot väta och vind lite bättre.

(Har använt mina Vidda Pro i 30 graders värme eftersom bromsarna inte klarade av att bita igenom dem... och det var inte supervarma)

Gillar också Houdinis Thrill Twill byxor men använder dem inte på fjällvandringarna då de har får få fickor. Har dock med mig ett par Liquid Rock Pants i packningen som reserv- och resahembyxor.
 
Gpx pro. Utan tvekan. Silence pro är konstigt tät i rumpa vilket gör den pösig och varm. Nordwand tycker jag var för hård och stel med stretchpartier på skumma ställen.

Beror förstås på vem du frågar, men jag har skickat tillbaka båda dem andra.

Marcus

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

Har ett par Nordwand Zip off och håller med om att stretchpartierna sitter på väldigt skumma ställen. Det är ju på knäna och rumpan man först och främst behöver ett tyg som står emot vind och fukt. Dessa har tunn och genomsläpplig stretch där och kraftigt tyg i övrigt, vilket blir fel under praktisk användning men gör byxan skön och smidig. Aldrig använt zip-off i praktiken så kan inte uttala mig om det.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...