Klättersäsong 2009

Ny klippsäsong med nya mål och kommer förhoppningsvis att vara lika trevlig som alla föregående!

Vi startar upp tråden med en glad hälsning åt alla regndagar, som vi förhoppningsvis inte kommer att få se, från ett glatt gäng!

Finaleros 2009

finaleros.jpg


Lev väl och lugnt i Finale Liguria!
 
Senast ändrad:
Värmen har kommit till trakterna och nu kan man äntligen sätta händerna på lite granit/gneiss efter alla resor till kalkstenen nere vid Finale!

Vi gjorde exakt samma uppvärming som fjolåret och det var kul att se att det gick lättare att klättra den än tidigare, alltså bör man vara bättre än tidigare...... hohohhoho!

Granit i behagliga 20 grader:

aimo_01.jpg


Crux repan och en trevlig fingerspricka:

aimo_02.jpg


Ny tradlinje öppnad för två veckor sedan (3 rpl (F6c, F6a+,F6a)), och följer den tydliga kaminen/sprickan i mitten av tornet:

aimo_03.jpg


Äntligen är det på gång!
 
Sesongen i lofoten har varit igång ett tag men 18 maj kom värmen, +20 grader og my svetting.
Klättrade Korstoget på presten med Jonas dahlstrup, toppade ut kl 23.00 i nästan midnattssolen.
Härligt!
 

Bilagor

  • 3.jpg
    3.jpg
    133.1 KB · Visningar: 1,610
  • 1.jpg
    1.jpg
    134.7 KB · Visningar: 1,570
  • 2.jpg
    2.jpg
    18.3 KB · Visningar: 1,584
Faan, vad jobbigt, nu börjar chrtur med tortyren igen. Jag måste uuuuuuuut!!

och m_stromqvist gjorde inte saken det minsta bättre.
 
Ja, jag har redan anmält inläggen.

Tyvärr brukar mina anmälningar behandlas orättvist, och chrtur kommer undan varje gång.
Men jag vet att jag kommer att få honom avstängd förr eller senare.
Och i sinom tid ska vi se till att han blir inlåst i ett mörkt kontor, med bakbundna händer och med en dator framför sig som regelbnundet uppdaterar bildgooglingsresultatet för "mountaineering".

Fast jag har ännu inte kommit på hur jag ska tortera honom med mina egna bilder...
 
Ahh..... Nu hänger jag med i svängarna varför jag hela tiden får en massa varningar!? Men Admin säger att man låter det passera utan några större problem ;)

Vi får hoppas på en trevlig klättersäsong och Lofoten får klätterfingrarna att röra på sig!
 
Nu börjar det bli alldeles för varmt och planen att klättra sva var trevlig, men fötterna sade nästan ifrån på eftermiddagen.....

8 rpl svaklättring med en trevlig obligatoriska grad (svaområdet till vänster):

sch_01.jpg


Dagen efter så hittade vi en trevlig vägg helt i skuggan där vi letade oss upp för en klassisk led!

Den klassiska kaminen:

sch_02.jpg


Kaminen från perioden 1980 gentemot 2009:

sch_03.jpg


Kamina lugnt!
 
Korsika 2009

Ett intressant resmål för den klätterintresserade! Området erbjuder exakt samma granit som man återfinner kring Mt. Blanc. Men strukturen på sina håll är väldigt underlig polerad och ibland undrar man om man inte klättrar på Aliens planet.....

Bouldring vid havet:

cors_01.jpg


Mt. Blanc granit:

cors_02.jpg


Inne i Aliens rymdskepp:

cors_03.jpg


Havsa lugnt!
 
Borta bra men hemma bäst som man brukar säga! En helg i den lokala dalen och utforskning av en bortglömd bergssida med väldigt intressanta replängder.....

Vädret är alltid som det skall vara:

or_01.jpg


2 BD #4 gör susen:

or_02.jpg


Ett projekt:

or_03.jpg


Gneissa lugnt!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
chrtur Klättersäsong 2010 Alpin / Bigwall 38
stubborn Klättersäsong ? Alpin / Bigwall 3
chrtur Klättersäsong 2008 Alpin / Bigwall 109
teoek Klättersäsongen 2009 Alpin / Bigwall 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.