Mode för bergsguider

Fast vore det inte läckert om alla bergsguider hade tajta blåjeans, skinnjacka och en liten käck axelremsväska? :-D
De skulle ju liksom (om möjligt) framstå som ännu hårdare än nu, för den som överhuvudtaget klarar av att gå i en trappa i dessa jeans måste ju vara specialutbildad....

God jul!
/Louise
 
Klockrent! =D

Få lite stil och flärd ute på tur
Sortimentet känns rätt retro, farfarströja m.m., back to basic och sånt gillar vi.

Priserna innebär ingen större förändring: Grön Tweed jacka 5 499 kr (bilden ovan), som vilken GTX jacka som helst.

Sedan finns det oxå ågra riktiga höjdare för de som vill gå lite längre: skinnparkas för 14 papp, slå det CG! =D

God Jul!
 
Först dan före dopparedan får man syn på detta underbara julklappstips! Alldeles försent.

Det jag undrar är var man skulle hitta machande klättergrejer. Jag har en känsla av att de där pretty-boys'en inte riktigt skulle kunna hantera att ha ett rosa rep t.ex.

Annars hade jag fått för mig att modet för bergsguider och dylikt var något i stil med det här (bilden längst ner):

http://www.digitaljournalist.org/issue9804/slyedge.htm
[Ändrat av markus82 2006-12-23 kl 17:15]
 
markus82; sa:
Det jag undrar är var man skulle hitta machande klättergrejer. Jag har en känsla av att de där pretty-boys'en inte riktigt skulle kunna hantera att ha ett rosa rep t.ex.

Hamparep, höftsäkring och riktigt gammalt järnskrot skulle ju matcha de där kläderna.
Kanske kan man polera upp järnet lite och tvätta repen..

Frågan är dock om man skulle bli godkänd som "bergsguide" då..
 
Slan; sa:
markus82; sa:
Det jag undrar är var man skulle hitta machande klättergrejer. Jag har en känsla av att de där pretty-boys'en inte riktigt skulle kunna hantera att ha ett rosa rep t.ex.

Hamparep, höftsäkring och riktigt gammalt järnskrot skulle ju matcha de där kläderna.
Kanske kan man polera upp järnet lite och tvätta repen..

Frågan är dock om man skulle bli godkänd som "bergsguide" då..

Vem bryr sig? De är ju snygga!

If you're gonna die, die with your fanciest boots on!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...