Välkomna

Tack eller lycka till. :)

Brukar besöka landskapet där jag växte upp några gånger per år, så kanske kan man nån gång hitta nåt vettigt här i Jämtlandsforumet eller vara med och styra upp nån aktivitet. Det är ju ett av de bästa frilufts-landskapen i alla fall. (Ett debatterbart påstående kanske hehe).
 
Sa bra! Sitter just nu pa Island dar det regnar i ca 90° vinkel, inte speciellt kul sa har nagra dagar fore jul... sarskilt inte nar man far rapporter fran "snalla" kompisar om hur mycket det snoar och vilket fint vader det ar hemma i Jamtland! Har bott dar de senaste sex aren, tills jag flyttade hit i september, och jag maste saga att rotterna nog vuxit djupare an jag trodde. Just nu har jag hemlangtan... ska bli skont att aka till riktiga HEMMA en svang i januari. Vi kanske ses pa nagon fjallsluttning?
;-)
 
Sa bra! Sitter just nu pa Island dar det regnar i ca 90° vinkel, inte speciellt kul sa har nagra dagar fore jul... sarskilt inte nar man far rapporter fran "snalla" kompisar om hur mycket det snoar och vilket fint vader det ar hemma i Jamtland!;-)

Tyvärr är de rapporterna inaktuella, för i skrivande stund är det +3,6°C i Östersund och det fina snötäcke vi hade är på "god" väg att försvinna... :(

...men glada åt forumet är vi! :)
Så vad blir den första stora diskussionen/aktivitetsuppstyrningen, tro?
 
Då är du för. Livet blir gladare när man väljer det positivare alternativet. För det är ju inget större etiskt dilemma det gäller, eller hur?
 
För!!!

Jag är helt klart för Jämtland! Alla jag känner som kommer därifrån är jättetrevliga.

Fast länge tänkte jag att Jämtlandsfjällen kan väl inte vara så mycket att vandra i...DET ÄR DET VISST!!! Har vandrat där flera gånger de senaste åren och kommer säkert att återvända1

Hälsn BM
 
Eller som det står på en del gammla vägg-bonader,(fritt översätt från jämtska)Den som inte trivs här må vara i olag.
 
Det finns en annan klassisk väggbonad med följande text:

I Jämtland är "artut" att vara. Fagert om sommarn då öringen hugger och hjortronen locka. Roligt om vintern på skidorna glida i milsvida fjäll..

Den som inte trivs här må sannerligen vara i olag. ;)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.