• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skridskoturer i Värmland

Hej!
Jag gillar att åka i mindre grupp. Tidigare har vi varit 3-6 personer som gett oss ut på isarna inom 6-7 mil från Karlstad där jag bor. Nu gör familjelivet hos mina vänner, som alla har småbarn gjort att jag i stort sett är ensam om att både vilja och kunna åka på helgerna. Det finns en stor förening med omkring 800 medlemmar här i stan, men det lockar inte så mycket att åka i grupper med 25-30 personer.

Pga av att det snöat nästan varje vecka verkar det främst vara Vänern som har åkbara isar. Jag är främst intresserad av att åka på isar i den norra delen av Vänern, mellan Grums och Kristinehamn, men dyker det upp andra åkbara isar, som inte är snötäckta är jag självklart intresserad.

Det vore kul om det fanns fler i närheten som vill glida på isarna, och umgås i en mindre grupp.

Bara du har all säkerhetsutrustning så går ju alltid tempot att justera. Ska bli spännande att se om nån svarar!

Christer
 
Snöstorm...

Det var riktigt synd att det skulle snöa så...

Inte stor chans att det finns åkbara isar nu. Får nog bli nån timme på 1,7 km banan på Mariebergsviken ;)
 
Varning för Mariebergsviken

Den plogade banan på Mariebergsviken var helt sönderkörd av en traktor i söndags. De grova spåren av traktordäcken var halvfrusna och tyngden från traktorn hade pressat upp massor av vatten på banan, så det var dubbelis och helt omöjlig att köra på... trist!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...