Fjællfest 2009

Har køpt fjællpasset infør årets fjællfest, cant wait!
Kommer med Norska vænner som absolut rekommenderar tælt, så tælt blir det.
Tipi med braskamin!
Ær det någon som har varit dær och vet hur det ær med maten...........vet inte om vi skall ta med eget eller gå på "krogen" hela helgen?

Tusen tack på førhand;)
 
Fjällfest!!

Funderar på det samma*S*
Men måste inköpa ett par skidor först :)

Har bara hört positivt från förra året så jag räknar med att det endast kan bli endå bättre i år!!

Maten i storulvån är kanon men lite egen mat kan man ju ta med oxå om man vill... men med den norska valutan nu så blir ju maten nästan gratis :)

/Krister
 
Fjällfest 2009

Bra tänkte - tälta är helt rätt!

Mat finns det flera olika möjligheter med. Storulvån har ju en superbra restaurant som är öppen som vanligt. Sedan så finns det en "jätte tipi" med enklare & billigare – frukost, afterski & middag. Sedan kan man ju laga eget om man vill – finns ett bra kök på stationen.
Kolla in www.fjallfest.se löpande

Skall bli grymt skoj – verkligen en favorit i repris!!! Skidorna är redan klara så nu bockar vi bara av dagarna :cool:
 
Fjællfest

;)Man tackar før info, har førstått att det går att hyra all utrustning på plats.
Kanske skall man prova kite i fjællmiljø før førsta gången?
Var i Venezuela før två år sedan och gjorde några førsøk på vatten,hade inte varit så tokigt med dykutrustningen på då....! Kænns som lite tryggare med snø under laggen!

Væl møtt uppe på Storulvån, kanske blir det en BBQ utanfør Tipin!
 
Fjällfest 2009

Vad det gäller kite kan jag inte bidra men BBQ & afterski efter toppturen ställer jag upp på
:))
 
Eftersom det förmodligen är ett bra gäng som ska från Östersund mot Storulvån kanske vi ska dra upp ett litet bilkollektiv i denna tråd där vi delar bil och drivmedel.

Östersund - Storulvån 23 April
2 platser lediga (måste fälla ett säte för skidornas skull)
 
Senast ändrad:

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...