Hur ska vi göra för att bevara varg!

Jag kan hålla på hela dagen, om du vill?

Det är ju precis det intryck man får av hatarna (kvinnor, invandrare, vargar, whatever) - de har inget liv, utan sitter bara och ältar information om respektive hatobjekt. Många verkar vara arbetslösa, sjukpensionerade, utan familj, utan vänner eller aktivt liv också, eftersom även vardagarna verkar finnas till förfogande för hat-utövandet.
 
Det är ju precis det intryck man får av hatarna (kvinnor, invandrare, vargar, whatever) - de har inget liv, utan sitter bara och ältar information om respektive hatobjekt. Många verkar vara arbetslösa, sjukpensionerade, utan familj, utan vänner eller aktivt liv också, eftersom även vardagarna verkar finnas till förfogande för hat-utövandet.

Jag har familj, vänner och hatar ingen varg. Däremot har jag svårt för lögner och trams. Att säga att vargen är ofarlig, lite hånskrattande åt de dumma lantisarna, är inte bara överlägset, drygt och ouppfostrat. Det är även helt fel.

En till:
http://www.canada.com/vancouversun/news/story.html?id=1dcce3eb-981f-4f7f-b621-d86820d548eb

The kayaker fought with the wolf for a few long minutes, suffering bites to his leg and hands as he attempted to pry its jaws apart and put it in a headlock.

He eventually dragged himself and the wolf several metres down the beach to his kayak, removed a 10-cm knife from his life jacket, and repeatedly stabbed the animal.
 
Bara bra tack. Vi kör en till:

The wolf just came up behind Noah, he didn’t hear anything, and it just grabbed him by the back of the head and wouldn’t let go,”
http://minnesota.cbslocal.com/2013/08/26/dnr-investigating-apparent-wolf-attack-in-n-minn/

Jag kan hålla på hela dagen, om du vill?

Jag efterfrågar din ärlighet eftersom du gång efter annan inte är för en ärlig debatt, nyansera artiklarna eller låt andra göra det. I den första stog det 50 år, i en annan 2 st på 7 år.

Sätt det i relation till hur det ser ut i dag med övriga djur och hur vi accepterar det. Men det väljer du att inte göra, ja det blir oärligt...

Frågan har ställts tidigare är det egentliga problemet att du vill ha älgarna för dig själv?
 
Jag efterfrågar din ärlighet eftersom du gång efter annan inte är för en ärlig debatt, nyansera artiklarna eller låt andra göra det. I den första stog det 50 år, i en annan 2 st på 7 år.

Sätt det i relation till hur det ser ut i dag med övriga djur och hur vi accepterar det. Men det väljer du att inte göra, ja det blir oärligt...

Frågan har ställts tidigare är det egentliga problemet att du vill ha älgarna för dig själv?
Som jag sa, jag har massvis med flera fall.

Tyckte dock att poängen framkom. Vill du ändå ha mer?
 
Jag har familj, vänner och hatar ingen varg. Däremot har jag svårt för lögner och trams. Att säga att vargen är ofarlig, lite hånskrattande åt de dumma lantisarna, är inte bara överlägset, drygt och ouppfostrat. Det är även helt fel.
[/I]

HAHA!

Ett djur som är bland det mest ofarliga i vår fauna och som inte gjort en människa förnär på 150 år sitter trollet och kallar för livsfarligt :)


Rådjur, Älgar, Björn, Getingar, Fästingar, Hundar, Hästar osv osv osv Är alla djur i den svenska naturen som är farligare för människan och som orsakat mängder med dödsfall under denna period. Till och med en Björn har orsakat det första dödsfallet på 101 år, år 2004.

Vill du att jag ska fortsätta räkna upp andra arter, jag kan hålla på hela dagen?

Ska vi bege oss utomlands eftersom det är där du numera hämtar din info så får du räkna med att jag kan hålla på hela veckan. Ska vi köra på det?

Snacka om att den här människan är livrädd. Att han gått på varje sekund av myten om Rödluvan och Vargen. På ett vis ganska tragiskt men också ett uns av gullighet.
Man trodde ju i sin enfald att befolkningen i Sverige år 2014 borde vara mer upplyst än såhär.
Aldrig sett mer okunskap i något ämne någonsin tror jag.


Roligt också att han drar upp nyheter om Alaska. Samma delstat som jag skrivit innan, gapskrattar åt sådana som han själv och över Sveriges Vargdebatt :)

Vart är förresten svaret ifrån Trollet själv hur han ser på hur människa och varg ska leva i symbios. Han verkar ha slutat tjata om Riksdagens uppdrag nu när det visade sig att det inte fanns något :)

Precis som det anstår ett civiliserat samhälle :)
 
Senast ändrad:
Som jag sa, jag har massvis med flera fall.

Tyckte dock att poängen framkom. Vill du ändå ha mer?

Har inte sett någon poäng ifrån dig överhuvudtaget. Men jag kanske har missat nått?
Oerhört låga sanningspoäng är väl det jag mest ser men jag antar att det är nått annat du vill förmedla?

Jag tror helt ärligt att du skulle må bra av att läsa på lite. Ditt högröda agg mot ett hotat djur skulle då få dig att må bättre jag lovar.
Rädsla handlar väldigt ofta om okunskap och i det här fallet är detta kanske tydligare än någonsin.

Jag tror även din omgivning och familj skulle må bra av detta då jag tror du spridit ganska mycket rädsla omkring dig i din närhet helt i onödan.

Detta är ett tips i all välmening som skulle få både dig och personer i din närhet att må bättre och inte gå runt i någon sorts falsk stress och rädsla.
 
Som jag sa, jag har massvis med flera fall.

Tyckte dock att poängen framkom. Vill du ändå ha mer?

Du hade kunnat följt dina egna råd och krav så kanske du haft lite trovärdighet kvar, men du har själv sällat dig till den skara som du tidigare belackat. Men du kanske är en sådan som tycker "internet, vem bryr sig?", då kan sidor som flashback passa dig bättre tror jag i motsats till utsidan.

Annars så kan det ju vara lämpligt att göra samma saker som hemma, men du kanske helt enkelt inte är en ärlig person till vardags heller.
 
Du hade kunnat följt dina egna råd och krav så kanske du haft lite trovärdighet kvar, men du har själv sällat dig till den skara som du tidigare belackat. Men du kanske är en sådan som tycker "internet, vem bryr sig?", då kan sidor som flashback passa dig bättre tror jag i motsats till utsidan.

Annars så kan det ju vara lämpligt att göra samma saker som hemma, men du kanske helt enkelt inte är en ärlig person till vardags heller.
Fortsätt gärna, min synvinkel på vargfrågan gynnas ju värre inlägg som kommer. Kämpa, som sagt.
 
Som jag sa, jag har massvis med flera fall.

Tyckte dock att poängen framkom. Vill du ändå ha mer?

Jag skulle aldrig påstå att en vargattack och till och med att en människa mister livet i en sådan attack ALDRIG kommer att ske, men att gå och vara rädd för det är att ta det till en extrem nivå.

Till och med i dina exempel så är det EN vargattack med dödlig utgång, en attack där paddlaren kunde jaga bort vargen, en där dödligt svultna vargar försökte ta ett husdjur och en där en kvinna är dödad av någon form av stort rovdjur, polisen MISSTÄNKER varg, av okänd orsak.
Samtliga artiklar belyser det extremt ovanliga i situationen.

Jag har nog en viss oro att bli anfallen av varg, men jag har milliontals fler orsaker som är mer sannolika, så jag går inte och bär på någon ständig rädsla.
Kan nämna att jag bor inom en mil från reviret till ett etablerat vargpar med årsvalpar och är ofta i deras kända revir både för löpturer, turer med hunden och övernattningsturer tillsammans med hunden.
Jag passar på att ha hunden inom synhåll, men det gör jag oavsett alltid.

Den enda fobi jag har ute i naturen är för getingar, något som är otroligt mycket mer befogat om man ser till frekvens av anfall, men även dödsfall, men jag anser ändå min fobi vara obefogad, rentav idiotisk.
Vargfobi är lika reell, men otroligt mycket mindre befogad.
 

Bilagor

  • Bee-vs-Wasp.jpg
    Bee-vs-Wasp.jpg
    57.8 KB · Visningar: 464
Efter att ha läst samtliga inlägg i tråden här måste jag fråga: kämpa?
Har fortfarande inte förstått vad eller vem du kämpar för eller mot.

Bara att du vill att alla ska se varg som blodtöstiga bestar som bara väntar på rätta tillfället att börja tugga i sig varenda människa som vistas i skogen.
Då får du vänta länge.. KANSKE det kan ske en vargattack i Sverige i vår livstid.. troligen inte.

Så igen, vad handlar kampen om? Kanske du kan få någon med dig om du berättar det. Då finns det ju också något att diskutera.
 
Har inte läst igenom hela tråden, utan vill bara klämma in att jag hade jordens häftigaste upplevelse på långfredagens förmiddag! Var ute och vandrade och hade tagit lite rast/vila och ställt ifrån mej ryggsäcken vid ett utebord, på andra sidan en grusgång, ca 10-12 meter ifrån mej!
Strax därpå springer en varg mellan mej och ryggsäcken, ca 5-7 meter ifrån mej! Jag blev helt berusad av lycka!
Han var inte intresserad, vare sej om mej eller ryggsäcken, utan fortsatte i "lätt trav" grusvägen framåt!
Detta måste ha varit en strövarg, på jakt efter en tik! Hoppas på gott resultat och många fina valpar!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mezzner Vilken ska bort? Vilda djur 12
veni Varg attack Vilda djur 66
Mskautpåtur Björn och varg när man sover i skogen Vilda djur 33
islägg Inplanterad varg? Vilda djur 54
j_stellan Nästan som vargar Vilda djur 95
Bulingen Varg Vilda djur 1287
consono Vargimport Vilda djur 129
plaskdaja Vi säger nej till frilevande varg i Jämtland & Härjedalen Vilda djur 151
millimeter Varg i Härjedalen? Vilda djur 4
ulltand Är det varg? Vilda djur 11
mipert Filmen "Varg" recenseras i Sydvenskan Vilda djur 27
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
KLAGER Vad vet stockholmare om varg? Vilda djur 3
KLAGER Jaga varg med spjut Vilda djur 4
Highlander- there can be only one Varg: Debatten går framåt. Vilda djur 59
Jockemeister Varg påkörd i dalsland Vilda djur 0
grodanbolle Finskrysk varg invandrad Vilda djur 0
yakman Varg! Vilda djur 12
Raskesven Statusrapport om varg Vilda djur 14
grodanbolle Var det en varg jag hörde? Vilda djur 7
grodanbolle Norges snällaste varg skjuten av jägare. Vilda djur 1
KLAGER Varg safari Vilda djur 0
100826 Varg i Skåne! Vilda djur 4
zzeezz Varg i Sthlm Vilda djur 5
Tiveden Varg. Vilda djur 0
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20
Kråkan Såg vi en varg?!?! Vilda djur 7
Usse Norge + Varg Igen!!! Vilda djur 1
KLAGER Varg i Stockholm. Vilda djur 9
Usse Varg!! Vilda djur 45
mattan Varg Vilda djur 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...