Långbåge till Bra pris.

Hej!

Någon som har koll på var man får tag på en bra långbåge i bra kvalitet till hyffsat pris (2000-3000sek).
Har tittar runt på en del sajter men får inget grepp om märken osv.

Tack för svar! =)
 
Hej.
Inte för att jag är någon båg entusiast, mendet bör inte skulla vara så svårt att hitta. Några förslag följer.

På medeltidsmarknader är det oftare än sällan knallar som saluför autentiska långbågar. Det är den typ som användes på medeltiden.

Modernare bågar av enklare modell, har jag för mig kallas klassisk pilbåge och skyttet med dito för klassiskt skytte eller fristil. till dylika bågar bör det finnas länkar till tillverkare från godtycklig bågskytteklubb.

Lycka till!
 
Har en bra kontakt

Jag har en kompis som är duktig bågskytt och jagar med långbåge han är även en grym bågmakare, PMa för mer info.
 
Sent ute, men jag ville testa "receptet" först. På primitivabagar.se finns en beskrivning på en långbåge. En askstav för hundralappen, bandkniv eller spånhyvel, tillerbräda (inte svår att göra) och massor av slippapper. Tog inte så många timmar att göra och skjuter Ok. Fastnar du får du ursnabb hjälp på forumet! Anna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.