Något som testat detta jakt set?

Swedteam håller ju överlag skaplig kvalitet, men inte att jämföra med t ex Härkila. Det här "mesh polyester" tyget gör inte reklam för sig som vatten eller vindtätt...ytterst viktiga egenskaper för mig på passet. Men kanske funkar till smygjakt i behagligare väder...?
Jag har dock inte någon erfarneht av just det här käderna. Själv kör jag membranbyxor året runt. På ovankroppen får vädret diktera om det ska vara membran eller bara en fleece med ev windstopper.
Ja, detta kanske inte var till mycket hjälp, men jag hade nog inte köpt om det skulle utgöra mina enda jaktkläder. Satsa på membran i sådan fall!

Mvh

M
 
Finns i nästan alla jaktbutiker, vet inte om dom säljer sådär jättebra då jag inte ser så många använda dom, Härkilakvalitet? Det betvivlar jag starkt då skulle t.e.x de populära Wapitistället vilket är samma som Caribous Camovariant som kostar närmare 5 papp vara väldigt svårsålda.
Jag har en urgammal Härkila Lappmarksjacka som verkar vara outslitlig, byxorna är dock ett minne blott.
 
jag skrev/menade att kvaliteten Inte är att jämföra med Härkila...alltså att Härkila är bättre

/M
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.