Kon/kvigan med en pil i magen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det här handlar om en sjuk person eller ett pojkstreck. En så kort pil som 50 cm finns det ingen som jagar med. Att pilen gått igenom en lunga, levern och stannat i buken och inte dödat kon måste betyda: Svag båge och fältspets. Dvs barn eller ungdomsbåge och en skytt som drar mycket kort. Det skulle också kunna handla om ett armborst eftersom det inte finns någon beskrivning av pilen. En pil med riktig jaktspets i en lunga och lever hade definitivt dödat kon på ca en minut.

Slutsats: En ung ididot med dåliga grejor. Detta handlir inte om jakt med båge utan djurplågeri och skall i så fall diskuteras som just det. Detta hör inte hemma i jaktforumet. Starta ett nytt för djurplågeri...
 

clindh

Forumvärd
Jag får intrycket att den här tråden egentligen skulle varit svar på ett inlägg i typ Bågjakt-tråden (?) istället för att starta en ny, första inlägget står inte för sig själv riktigt. Jag stänger detta, fortsätt diskutera det i den tråd det började i.

Och diskutera sansat och med respekt för varandra, att brassa på som det gjordes i det inlägg jag fått radera är inte OK.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...