SIDI Dominator 2 ? topp eller flopp

Hej !

Tänkte bara höra om det är någon som har några erfarenheter av ett par SPD skor, SIDI dominator 2.

Har tittat på dem och de verkar bra men det skulle inte skada med en opartisk åsikt om hur de fungerar ute i skogen.

 
Bra grejor

Hej!

Jag köpte ett par SIDI Dominator 2 för två veckor sedan. Jag har cyklat ca 15 mil i skogen och 40 mil på landsväg med dem och de funkar helt klanderfritt. Funkar bra att springa uppför med i skogen där man inte kan cykla.

/Daniel
 
Ang. Dominator

Hejsan! Jag var tidigare ägare till ett par Dominator. Bra kvalité på själva sko´n, men plast spännerna håller inte måttet. När du spänner åt dom i skogen så näter hävarmen ner de små "ryggarna mellan hacken i plast remmarna. Dessutom glider metalstiftet i hävarmsmekanismen sakta ut, så märker du inte detta i tid och klämmer in det med tång, så är du torsk! Dessa finns som reserv delar men är inte lätta att komma över, och vad hjälper det när man står ute i rabatten...

Har nu tröttnat på att hojja hem med glappande skor, något som är speciellt jobbigt på vintern när jag använder sko-överdrag och därför ej kommer åt hävarmen. Denna hävarm är dessutom inte snällt mot neoprene överdrag så det blir till att laga stup-i-kvarten.

När jag köpte nya i våras(bytt samtidigt remm+spänne för 3:e gången och gav bort dem till någon jag ville illa;)), investerade jag i den mer prisvärda Bullit(850kr). Metalldubbarna ingick ej(b), men kardborre är, om jag jämför med andra c-skor jag haft, mer långlivat. Rekomenderas!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cosmos Merida Dominator - framdämparen? Mountainbike 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...