Hej !!! fråga ang Anarisfjällen :)

Hej!

sitter och planerar min jämtlands vandring.
Fundera på att frivandra från Lunndörrsstugorna till Dörrsjön. går skoterled. sedan dörrsjön till anarisstugan, helt omarkerat.

Söker lite tips å råd från er som vandrat där jag tänkt .

Med vänlig hälsning Patrick
 
Hej!

sitter och planerar min jämtlands vandring.
Fundera på att frivandra från Lunndörrsstugorna till Dörrsjön. går skoterled. sedan dörrsjön till anarisstugan, helt omarkerat.

Söker lite tips å råd från er som vandrat där jag tänkt .

Med vänlig hälsning Patrick
Har inte gått där, men har varit på Aaresketjake och det är väldigt mycket sten där ganska stora block och det ser liknande ut mot Tjåervientjahke där skoterleder passerar. Det går såklart att ta sig fram men det är rätt jobbigt att gå i
 
Hej!

ingen som har bilder från platsen???

Så här ser det ut på toppen av nämnda Aaresketjake, kan ju inte garantera att det ser likadant där borta, men kollar man åt det hållet då man står där den här bilden är tagen så ser det ut att vara ungefär lika stenigt
 

Bilagor

  • 2016-07-04-064 - namnlöst - 1.jpg
    2016-07-04-064 - namnlöst - 1.jpg
    67.1 KB · Visningar: 657
Jag gick en gång åt andra hållet fån Dörrsjöns norra ände till passet söder om Tjårvientjakhe och sedan ned mot Saantandurrie och vidare på sluttningen väster om Saanta. Det tyckte jag på det hela var ganska lättvandrat, åtminstone i den riktningen för att det var lätt att planera/överblicka vandringen så att man kunde undvika sämre steniga partier.
 
Tack för alla svar :)
kanon med lite bilder.
Verkar ändå vara lite utmaning så får se hur lusten och orken är på 7-8e dagen vandring där uppe.
Här är det fullt upp med packning och planering då jag åker snart.
så pepp!

Är det någon mer som vandrar i jämtlandfjällen veckorna fram och som ser en lång skäggig vandrare så hojta gärna till B)

Hur är myggläget där uppe nu?

Med vänlig hälsning Patrick
 
Stormlinor

NU har jag klippt till några snören så nu kan jag torka mina kläder lika smart som dig Bjarne Nebelong :)

:cool: Linorna är Hilleberg 2mm inkl linsträckare. Har dem som "stormlinekitt". 1x 5m + 4x 2m + 4x Hilleberg V-peg + Påse = 98g. Jag gillar den extra säkerheten som jag upplever med lite extra linor. Att använda dem som torklinor blev en bonus.
Ta med lite tvättklämmor så blir det enklare.
Bilden nedan: Vind >15 m/s
 

Bilagor

  • Enan i vind.jpg
    Enan i vind.jpg
    44.4 KB · Visningar: 431

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...