Lättpackar-märke?

Jag gillar definitivt tanken på att ha ett märke av något slag. Däremot skulle jag nog aldrig spraya eller stryka fast detta på till exempel en rygga. Så känns det nu i varje fall. Nej, jag skulle hellre se någon annan typ av lösning. Självkostnadspris låter bra men jag tycker inte att vi nödvändigtvis behöver likställa det med "så nära gratis som möjligt". Det ska vara snyggt och jag betalar gärna några tior för en riktigt bra lösning.

Jag är generellt sett svag för saker av metall och det är nog lika i det här fallet. Titan är ett roligt material skulle kännas helt rätt för detta märke. Dels för att det är ganska lätt men också för att det förknippas så mycket med gramjakt. Även om det skulle innebära 2-7 gram mer än ett tryck skulle jag kunna motivera det ;) Det vore också intressant att kunna identifiera lättpackare i andra sammanhang än i busken, så ett märke som är lite all-round kanske skulle vara något!?

Jag har funderat på bland annat dessa lösningar:

- En stansad knapp av titanplåt som skulle kunna sättas synligt på någon av ryggsäcksremmarna. Ryggan till jobbet eller ryggan till fjället.
- En nål av titan/med titanhuvud som även skulle kunna sättas i kavajslaget, som en klassisk sådan nål. Vore kanske inte så lämpligt utom just där.
- En linsträckare av titan med präglad logga. När man går förbi en/ett tarp/tarptent/litet tält och ser denna linsträckare som avviker från de övriga förstår man att...
- Något som också skulle kunna fungera som liten skruvmejsel för glasögonbågar.

En vägledande tanke, om vi ska vara konsekventa i resonemanget, är ju att även märket bör ha minst två funktioner. Eller?

Mitt drömmärke är alltså ganska litet och elegant. Det är tillverkat helt eller till största delen av titan. Det har en snygg logga och samtidigt har det minst en till någorlunda relevant funktion.

I förlängningen skulle jag också kunna tänka mig möjligheten att köpa ett litet kit med "profil-produkter", men det kanske är att gå händelserna i förväg :)
 
- En stansad knapp av titanplåt som skulle kunna sättas synligt på någon av ryggsäcksremmarna. Ryggan till jobbet eller ryggan till fjället.
- En nål av titan/med titanhuvud som även skulle kunna sättas i kavajslaget, som en klassisk sådan nål. Vore kanske inte så lämpligt utom just där.
- En linsträckare av titan med präglad logga. När man går förbi en/ett tarp/tarptent/litet tält och ser denna linsträckare som avviker från de övriga förstår man att...
- Något som också skulle kunna fungera som liten skruvmejsel för glasögonbågar.

Tanken med märket var väl att man lätt skulle känna igen andra lättpackare, även på håll?

En sak som skulle kunna fungera är en färgkombination (typ "red, gold and green").
 
?

För att visa vad de hejar på. Inte för att lätt hitta andra som hejar på samma lag.

Men visst blir man glad när man ser en som har på sig en mössa i favoritlagets färger? Själv tycker jag det är mycket trevligt om jag får syn på någon som har på sig en t-shirt med jämtlandsflaggan på när jag är utomlands. Målgruppen är tillräckligt liten för att man ska känna gemenskap.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.