Fisketips?

Undrar om någon har erfarenhet om fiske i och runt bruksvallarna? Ska dit vecka 32 och tar tacksamt emot tips om bra fiskevatten som inte är totalt utfiskade som Ljusnan osv. Är inte intresserad av inplanterad regnbåge i tjärnar osv utan vill veta lite mer om undanskymda vatten för "stekfisk"

Mvh
Erik.
 
Kan du tänka dig att gå lite så är Mittån ett måste, både uppströms och nerströms från bron man når via bomvägen. Kolla vattenflödet bara för de gånger jag varit där har högt vatten gjort det svårfiskat. Annars finns det en fin sträckning i Ljusnan uppströms Ramundberget vid hängbron. Dock gäller samma sak där angående vattenflödet. Vi åker dit i morrn så jag kan ju rapportera lite hur läget är där uppe nu.
 
Kan du tänka dig att gå lite så är Mittån ett måste, både uppströms och nerströms från bron man når via bomvägen. Kolla vattenflödet bara för de gånger jag varit där har högt vatten gjort det svårfiskat. Annars finns det en fin sträckning i Ljusnan uppströms Ramundberget vid hängbron. Dock gäller samma sak där angående vattenflödet. Vi åker dit i morrn så jag kan ju rapportera lite hur läget är där uppe nu.

Ser fram emot en liten rapport. Mittån låter intressant!
Bomvägen är det bron vid Mittådalen du menar?

/Erik.
 
Liten rapport
Ganska högt vattenstånd pga regn. Inte mycket till kläckning och i princip ingen vakande fisk hittills, det har blåst rejält. Vi ska prova kvälls/nattfiske idag igen och tror på bättring eftersom värmen kommit och vinden lagt sig. Men först, ännu en härlig vandring med hunden på fjället :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...