Fiskeri langs Nordkalottleden

Hej!

Jeg håber I kan forstå lidt dansk.

Min kammerat og jeg, skal vandre på Nordkalottleden fra Kautokeino til Kvikkjokk til sommer. Vi starter turen den 14. juli og regner med at være fremme i slutningen af august.
Jeg skal uden tvivl have min fiskestang med.

Jeg kan dog forestille mig at det er besværligt (og dyrt), at skulle købe fiskekort til så mange forskellige områder i både Norge og Sverige.

Ved I hvilke fiskekort jeg skal have fat i?
Kender I noget godt fiskevand på ruten?

Mvh. Anders.
 
Hej!

Jeg håber I kan forstå lidt dansk.

Min kammerat og jeg, skal vandre på Nordkalottleden fra Kautokeino til Kvikkjokk til sommer. Vi starter turen den 14. juli og regner med at være fremme i slutningen af august.
Jeg skal uden tvivl have min fiskestang med.

Jeg kan dog forestille mig at det er besværligt (og dyrt), at skulle købe fiskekort til så mange forskellige områder i både Norge og Sverige.

Ved I hvilke fiskekort jeg skal have fat i?
Kender I noget godt fiskevand på ruten?

Mvh. Anders.

Om du skall vandra hela Nordkalottenleden så är du hitta många ställen att fiska på, den är ju 80 mil lång, tänker du gå hela sträckan????
 
Om du skall vandra hela Nordkalottenleden så är du hitta många ställen att fiska på, den är ju 80 mil lång, tänker du gå hela sträckan????

Ja, jeg regner med at gå alle 800 kilometer.

Jeg har været lystfisker hele mit liv, men jeg har aldrig prøvet at fiske på fjeldet.

Mit primære spørgsmål går på hvilke fiskekort jeg skal have fat i. Jeg kan regne ud, at jeg alene for Sverige, skal have 3 forskellige fiskekort. Det koster mange penge.
Skal jeg have lige så mange til Norge?

Er der billigere alternativer?
 
För Norge så köper du Statskogs fiskekort, det gäller i alla fiskevatten som staten äger och det är nästan hela fjällkedjan. För den svenska delen behöver du troligtvis 4 olika fjällfiskekort, från norr räknat Kiruna, Gällivare, Jokkmokk och (kanske) Arjeplog. Jag är tveksam om du behöver Arjeplog-kortet, troligtvis behöver du inte det om du avslutar i Kvikkjokk.

Mer info om Statskog (Norge):
http://www.statskog.no/fiske/Sider/Fiskekort.aspx

Fiskekort i Norrbotten:
http://www.svenskafiskevatten.se/Norrbotten/modules.php?name=Shop
 
Glömde ge svar på fina fiskevatten.
Nordkalottleden i Norge passera bland annat Råstoelva och Dividalens Nationalpark. Det är fina fiskevatten.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...