Ogillar nya sökfunktionen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag gillar inte förändringarna i sökfunktionen, kravet på att skriva in bokstäver o nummer, det tar tid och försvårar sökning efter gamla trådar. Är det verkligen nödvändigt att ha det så? Eller har jag missförstått något? Rätta mig gärna i så fall.
 
Ex: Skriver jag Himalaya och söker så kommer en massa artiklar och inlägg upp som innehåller ordet H men inte en enda recension vilket kanske var vad jag sökte!
Urbota tungt...

(I Safari ligger fortframt texten i rutan Övriga alternativ nedanför vid "Svar på ämne" ej centrerat i rutan, ni har lyft det en 1/2 rad, utan direkt på nedre rutavgränsningen.)
 

talthoff

Forumvärd
Jag ställde en alternativfråga ....då kan man inte svara "Ja".

Det finns två sökfunktion på Utsidan

a) i Forumet "Sök"
b) "Sök på Utsidan.se" som ligger högst upp på alla sidor

Så jag prövar båda ...

a) ger mig http://www.utsidan.se/forum/search.php?searchid=6510 när jag söker på reatips

b) sök på Utsidan ger noll, eftersom den INTE söker i forumet. (Så har det alltid varit även på g:a satjen)

-Thomas
 

clindh

Forumvärd
Jag har lagt till en flik "Forum" på sidan man får upp när man använder "Sök på Utsidan", så man kan komma till forumets träffar därifrån också

För mer avancerad sökning i forumet rekommenderas "Sök" här ovan (i forumets verktygsrad)

Safari-buggar får vi ta och kika på, jag skall ta och ladda ner Windows-beta:n

Söker jag på Himalaya får jag bla ett antal produkter; på dessa kan du hitta recensioner

Det du säger "kravet på att skriva in bokstäver o nummer" förstår jag inte, förtydliga gärna
 
Bildverifiering för att söka

Menar du att man måste göra en "bildverifiering" för att söka ?

-Thomas

Ja, det verkar så. Skriver man inte in de bokstäver/siffror som visas i bildverifieringen står det så här:

Dem följande felen uppstod i din sökning:
Det du skrev in för bildverifiering matchade inte det som visades.

Fast det gäller bara om man inte är inloggad. Är man inloggad medlem behövs tydligen ingen verifiering.
 
Senast ändrad:

talthoff

Forumvärd
Bildverifiering är påslaget för oinloggade, det stämmer.
Lösningen för att slippa detta är ju enkel, logga in.

Du får du ju andra bra grejor på köpet, typ att forumet kan visa vad som är nytt. Vilka trådar som du har olästa inlägg i osv.

-Thomas
 

clindh

Forumvärd
Jag slog av bildverifieringen vid sökning nu.

Den är påslagen som standard i forumet, och funktionen finns där för att förhindra att diverse robotar sänker sajten genom att ösa på med sökfrågor. Om detta blir det ett problem någon dag kan vi alltid aktivera det igen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.