Layoutsynpunkter på forumet

Till att börja med: Starkt jobbat! Att byta plattform på ett befintligt forum är ett otacksamt slit. (Hur många nya funktioner man än bjuder på så kommer det ändå bara klagomål på att vissa saker inte är som förr)

Jag har två konkreta förslag till layoutändringar:
Dels skulle det (i min mening) vara bättre om knapparna för citera och multicitera inte tog så mycket utrymme på höjden. I en tråd med kortare inlägg går det åt mer skärmyta till knappar och "inläggshuvuden" än den verkliga texten. (Förresten hoppas jag verkligen att knapparna i slutänden blir svenska "citera" och "svara" istället för "Quote" och "Post Reply")

Dels skulle jag föredra om verkrtygslådorna efter sista inlägget flyttades. Det är irriterande när man scrollar till slutet av sidan för att läsa det senaste inlägget, och hamnar bland inställningar istället.
 
Verktygslådorna

Bör enligt mitt förmenande ligga som underlänk.

Bra är att senaste olästa numera kan med inställning hamna överst.

Men återgång till indexsidan saknar jag både uppe och nere på trådarna.

Lycka till

//J
 

talthoff

Forumvärd
Nya knappar (och på svenska) skall vi fixa ...med rätt färg/grafiskprofil.

När vi slår på DHTML-menyn så kommer "verktygen" försvinna, just nu har vi en CSS krock som gör att menyerna ha,nar fel ...

-Thomas
 
Vore bra om infon om postaren (i detta fall " alven (Johan A) [alven är uppkopplad nu] Medlem") kunde ligga i det grå fältet, det är lätt att man börjar läsa ett nytt inlägg direkt under det grå fältet. Det blir lite flackande med blicken innan man hittar exakt var inläggets innehåll börjar.

Massa beröm för att ni lägger ner allt detta jobb i alla fall, även om feedbacken här väl mest lär vara gnäll ;)
 
Senast ändrad:

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.