Gissa position

Re: Svar till Staffan

nidob49; sa:
Håhå - Det var till att vara sparsmakad må jag säga. :)

Arjeplogsfjällen. Närmare än så kan du säkert inte precisera det själv, m.t.p. hur dåligt du känner igen saker och ting.

// Bert
Joho! För jag har tjuvkikat på kartan innan jag la ut bilden :)
 
Till Staffan:
Det ser ut som någonstans runt Nasafjäll, troligen leden norrut från Nasa mot Smuolevagge, du blickar in mot norska gränsfjällen.
 
En bild till

Här är en bild som har några år på nacken. Nån som kan lista ut vad den visar och varifrån den är tagen?

cpic4603c207997eb.jpg


// J-E
 
Re: En bild till

JET; sa:
Här är en bild som har några år på nacken. Nån som kan lista ut vad den visar och varifrån den är tagen?



// J-E

Vild gissning!

På Vuojateadnus västra strand, någonstans vid de tre broarna vid Njunnjasaskaite, mot Akka (till vänster i bild) och Kisuris (till höger i bild).

Bilden är tagen mitt i natten, eller åtminstone vid 3-tiden på morgonen, i juni.

Rätt va?! :)

//Bert
 
Re: Re: En bild till

nidob49; sa:
Vild gissning!

På Vuojateadnus västra strand, någonstans vid de tre broarna vid Njunnjasaskaite, mot Akka (till vänster i bild) och Kisuris (till höger i bild).

Bilden är tagen mitt i natten, eller åtminstone vid 3-tiden på morgonen, i juni.

Rätt va?! :)

//Bert

Fel län, tyvärr.

Ledtråd: Bilden är tagen på kvällen.

//J-E
 
Re: En bild till

JET; sa:
Här är en bild som har några år på nacken. Nån som kan lista ut vad den visar och varifrån den är tagen?
// J-E
Kan det vara Laisälven? Någonstans kring Adolfström. En vild gissning var dit på 80 talet, kanske fotot är lika gammalt?
 
Re: Re: En bild till

dave1; sa:
JET; sa:
Här är en bild som har några år på nacken. Nån som kan lista ut vad den visar och varifrån den är tagen?

// J-E

Vojmån med marsfjällen i bakgrunden?

Rätt län, alltså Västerbotten.


Rungá; sa:
[Kan det vara Laisälven? Någonstans kring Adolfström. En vild gissning var dit på 80 talet, kanske fotot är lika gammalt?

Ja, fotot är från 1982.


nidob49; sa:
JET; sa:
Fel län, tyvärr.

Ledtråd: Bilden är tagen på kvällen.

//J-E

Äh! Du skojar!

:D

Rättelse: Fotot är taget på e-m eller kväll, det var ju ett tag sedan som sagt. (Detta borde ge en ledtråd om väderstrecket).

Dessutom kan jag avslöja att det är taget i början av Juli.

/J-E
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.