Gissa position

avslutad210712

Gäst
Strax öster om de tre broarna över Vuojatätno finns det några höga sandkullar som man vandrar över. I så fall skulle du stå norr om älven och fota. Uppenbarligen står du på en vältrampad led och stolpen misstänker jag är en parkgräns vilket gör min gissning felaktig. Å andra sidan passade inte stolpen in i min förra gissning heller. Vill gärna få det till Padjelanta pga det flacka landskapet.
 
Strax öster om de tre broarna över Vuojatätno finns det några höga sandkullar som man vandrar över. I så fall skulle du stå norr om älven och fota. Uppenbarligen står du på en vältrampad led och stolpen misstänker jag är en parkgräns vilket gör min gissning felaktig. Å andra sidan passade inte stolpen in i min förra gissning heller. Vill gärna få det till Padjelanta pga det flacka landskapet.

Ett rejält steg närmare. Om du tar ett ungefär lika stort kliv till är du framme.
 
Hår har vi fortsatt några kilometer västerut och tittar bakåt igen, nu med kameran vriden lite mer åt höger.
 

Bilagor

  • IMG_1845.jpg
    IMG_1845.jpg
    63.2 KB · Visningar: 268
Fina bilder, den senaste på Rautåive antar jag.

Här ser vi låga moln över vilken sjö?
 

Bilagor

  • Foto0393.jpg
    Foto0393.jpg
    51.8 KB · Visningar: 244
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.