vätternrundan och stockholm marathon?

TV4 intervjuade iallafall Lena Karlsson under andra varvet på maran och såvitt jag vet så finns det fler.
 
ok. själv tänkte jag pröva på detta nästa gång,´om möjlighet finns. Men då blir det nog inga supertider, vättern runt blir då en 12-15 timmar och marathon kanske på 4-5 timmar..
 
Roffis; sa:
ok. själv tänkte jag pröva på detta nästa gång,´om möjlighet finns. Men då blir det nog inga supertider, vättern runt blir då en 12-15 timmar och marathon kanske på 4-5 timmar..
Normalt är det väl en vecka emellan? Eller blir det samma helg nästa år oxå?

Och för övrigt tycker jag att medias bevakning av Vätternrundan är ganska skral. Det var först när det skedde en dödsolycka som det blev nåt att skriva om.

/Håkan
 
Håkan K; sa:
Och för övrigt tycker jag att medias bevakning av Vätternrundan är ganska skral. Det var först när det skedde en dödsolycka som det blev nåt att skriva om.

/Håkan

Tror att det beror på att det inte är någon riktig tävling och det då inte finns några resultat att rapportera mm. Skulle nog hjälpa om man skapade en tävlingsklass.
 
Skral TV-bevakning

Håller helt med Håkan. Såg efteråt att det hade gått en kortis på en av markkanalerna (SVT, TV4) på söndagseftermiddagen.

På ett sätt måste man visserligen förstå tv-bolagen, när folk startar så utspritt finns det ju ingen tät som gör upp om segern att följa, dvs ingen spänning. Det är ju inte som Vasaloppet tex. I år blev det dramatik ändå med olyckan / olyckorna, och givetvis håller sig media (TV4 är absolut sämst!) framme då! Likadant med de internationella proffsloppen. Är det doping, eller död (som med Kiviljev) är de framme som hökar och skaffar tittarsiffror till sina reklambetalare. Fy Fán!

Kalla det Public Service eller journalistik om ni vill, jag kallar det uselt.

/ G
 
Alla svenska mediakanaler har ju kass bevakning av cykelsport, i Norge har man bättrat sig sedan Hushovd och
Kjærgaard presterat endel resultat. SVT brukar i alla fall visa målgång från Girot och Touren för resp. etapp. TV4 är ju bara rena opportunister, det som de har rättigheter till är intressant idrott!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.