Senaste foruminlägg

Gillar verkligen att ni gjorde om listan till lite mer kompakt format. Även om det inte är lika snyggt så känns det betydligt mer funktionellt.

Däremot så är jag lite förbryllad över var jag hamnar när jag klickar på en tråd. Om det endast finns en sida i tråden så hamnar jag på senaste inlägg (eller möjligtvis senaste olästa?). Om tråden är lite längre (>1 sida) så hamnar jag däremot alltid (?) på första inlägget på första sidan.

/Pär
 
Instämmer i berömmet.

Hmm, sista på 1:a (och enda) sidan eller först på första är väl precis som det fungerade i gamla forumet? Jo smidigare hade det ju varit om man alltid kom till sista inlägget men jag antar att den inställningen inte finns i vbulletin?
 
Så fort man glömmer... :) förmodar att jag helt enkelt tittar med mer kritiska ögon nu.

Däremot så ser det ju utifrån enkelt ut att fixa. Jag jämförde länkarna till en (slumpvis) tråd från 'sök nya inlägg' respektive 'lista nya inlägg'. I det första fallet så kommer jag till sista inlägget på sista sidan och i det andra fallet till första inlägget på första sidan. All information finns ju tillgänglig i det sista fallet - så det borde vara lätt att byta ut 'threadid=' mot 'p=' ?

showthread.php?p=310829#post310829:
www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=310829#post310829
showthread.php?threadid=43500#post310829:
www.utsidan.se/forum/showthread.php?threadid=43500#post310829

/Pär
 
Senast ändrad:

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.