Miljökämpen Renata Chlumska

Håller inte heller med om att skräpplockning längs kusterna är en kosmetisk åtgärd. Den betyder ju att just det skräpet som plockas upp inte kan brytas ned vidare till mikroplast och vidare belasta miljön. Det skräpet kan sen förbrännas och alltså "energiåtervinnas". Bara för att en person/insats bidrar till en liten förbättring så innebär väl inte det att insatsen är bortkastad. Tvärtom borde väl fler engagera sig!
 
Göran Kropp (hennes ex-sambo) var hade väl en framtida rymdresebiljett. Kan hon ha köpt/övertagit/ärvt denna biljett?

/Patrik
 
Hennes välbetalda äventyr världen över har knappast klimatkompenserats. Kanske det är dags för att samla lite plastburkar längst med kusten för att spetsa CV:t i en tid där ekologiskt är ett marknadsföringsbegrepp.
 
Kan du uppskatta hur stor andel av det skräper som flyter i land i Sverige som plockas upp på detta sätt? 0.0001‰ ?

Jag förstår ditt val av nick...

Som jag förstår det var det över 750 000 personer med i Håll Sverige rents kampanj, och plockade skräp över hela Sverige. Det är väl ändå något, tycker du inte? Bra gjort, tycker i varje fall jag.

Trevlig helg!
Anders
 
Lite väl mycket gnäll och för lite insikt i tråden. Av det skräp som flyter i land är det en stor del som plockas upp. Däremot är det en liten del som flyter i land, vilket kräver andra insatser. Men att fler insatser är nödvändiga är inget skäl att dissa insatsen.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...