Dvärgbandmask kanske i en räv nära dig !?

Fasen va trist :(
Väntat, men trist.



Off topic//

...en helt annan sak - utsidans forum: varför är det nästan alltid otrevlig stämning här?
 
Jag undrar om det är som på sporthoj.com, sur stämning hela vintern då folk inte kan köra hoj. Jag håller med att det inte är kul om dvärgbandmask kommer hit. Vilket öde om man till sist inte vill plocka bär och ev. frukt från marken pga risk för parasiten.
 
Va! Dålig stämning var ? var ?
Vilka är de denna gång?
Tänk jag har inte varit inne på utsidan på länge men när man väl är det är det som vanligt.
Det ät tryggt.
 
ähs.

:) Lite besvikelse efter att skummat igen hela tråden.

Men samma mönster som förut.

En aktiv jägare som helt oväntat vill skjuta av alla rovdjur. Och några trygga individer som i gemensam ansträngning försöker kolla om han är ett troll eller bara orimligt dum.

Tråden kommer troligen dö väldigt snart och jag få tillsägelse från admin för att jag kallat någon för "orimligt dum" .

Men man kommer ingen vart med om han är ett troll eller bara ... ja ni vet.

Jag kollar in om ett år igen.
 
En aktiv jägare som helt oväntat vill skjuta av alla rovdjur. Och några trygga individer som i gemensam ansträngning försöker kolla om han är ett troll eller bara orimligt dum.
Tråden kommer troligen dö väldigt snart och jag få tillsägelse från admin för att jag kallat någon för "orimligt dum" .
Men man kommer ingen vart med om han är ett troll eller bara ... ja ni vet.
.

Kan du hitta nåt ställe där jag skrivit: "Skjut av alla rovdjur" ?
"Orimligt dum" skickar jag vidare till regeringen där vi just nu har samma åsikt.

Sen ursäktar jag sidoskottet och hoppas på att tråden faller tillbaka på dvärgbandmasken.
 
Jag tänkte på ditt inlägg :

skjut av samtliga rovdjur i .....
avskaffa allemansrätten...

men med ett litet undantag jägaren jagthund...

Det var ett obota dumt inlägg i det stora hela.

Ett troll inlägg som jag skulle ha nappat på utan att tveka.

Sen har du några fler som inte gör situationen bättre.
 
Ett alternativ till att skjuta av allt är att behandlat alla rovdjur.

Men det är nog lika overkligt som ditt förslag.
 
Senast ändrad:
Ett lamt land

Jag tycker att man ska satsa stenhårt på att försöka få bort masken från Sverige. Men jag tvivlar på att det blir av. Tycker landet styrs på ett självutplånande sätt.
 
Svar till ”aktiv-jägare”: Jag har för lite kunskap i frågan för att ge välunderbyggda förslag på hur masken ska stoppas. Den frågan överlåter jag åt andra. Men jag tycker lugnt att vi ska lägga miljarder på det om det finns en rimlig chans. Samt att införseln av smittade hundar ska stoppas.
 
Svar till ”aktiv-jägare”: Jag har för lite kunskap i frågan för att ge välunderbyggda förslag på hur masken ska stoppas. Den frågan överlåter jag åt andra. Men jag tycker lugnt att vi ska lägga miljarder på det om det finns en rimlig chans. Samt att införseln av smittade hundar ska stoppas.

Ja.. det är värt åtskilliga miljarder. Naturen blir obotligt sjuk.
Men hittintills så har jag inte sett till några konkreta förslag på vad som går att göra.
Är det en begränsad attack så borde det finnas en chans.
Bodde jag där så skulle jag tänka mig att jobba ideelt för saken.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...