Gissa position

mellpat; sa:
Ser att Pallemvagge numera stavas Ballinvaggi, vad det nu ska vara för poäng med det. Okej, jag vet ...
Ballin kanske kan härledas från sam. ballu - (rädsla)//ballát (bli rädd) - ballán - ballájin \\ ballat - balan - ballen. Men det är en vild gissning.
 
tjonsson; sa:
Helt rätt. Det är svårt att bestämma var bilden är tagen. Det fjäll som finns till vänster ovanför 'kullen' är Svártitjåhkkå och bilden är tagen vid den lilla sjön öster om Giergesjávrásj och som har sitt utlopp i densamma.
 
Rungá; sa:
mellpat; sa:
Ser att Pallemvagge numera stavas Ballinvaggi, vad det nu ska vara för poäng med det. Okej, jag vet ...
Ballin kanske kan härledas från sam. ballu - (rädsla)//ballát (bli rädd) - ballán - ballájin \\ ballat - balan - ballen. Men det är en vild gissning.

Spännande! Ballinvagge har jag en speciell känsla för, första gången i fjällen på egen hand en helgtur för många år sedan. Kul att få veta vad mitt smultronställe (kanske) har sitt namn från.

mvh
Peter P.
 
pal2; sa:
Rungá; sa:
mellpat; sa:
Ser att Pallemvagge numera stavas Ballinvaggi, vad det nu ska vara för poäng med det. Okej, jag vet ...
Ballin kanske kan härledas från sam. ballu - (rädsla)//ballát (bli rädd) - ballán - ballájin \\ ballat - balan - ballen. Men det är en vild gissning.

Spännande! Ballinvagge har jag en speciell känsla för, första gången i fjällen på egen hand en helgtur för många år sedan. Kul att få veta vad mitt smultronställe (kanske) har sitt namn från.

mvh
Peter P.

Min version av Ballinvagge, med dalen i ryggen:

cpic45a526699fe48.gif


[Ändrat av öringen 2007-03-06 kl 08:33]
 
öringen; sa:
Editerat

Min version av Ballinvagge, med dalen i ryggen:

Bild borttagen

[Ändrat av öringen 2007-03-06 kl 08:33]

Ungefär vid tältlägret? Kåtan där sov jag i innan den blev restaurerad. Den hade också god ventilation då. :)

Mvh
Peter P.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...