Forspaddlinskurs?

Tja!
Undrar om det är någon som vet om det finns några bra forspaddlingskurser för nybörjare i sommar. Har för hört att det skulle finnas i Åre men hittar inget om dem nu. Finns det några andra bättre? Billigare?

Tack på förhand/ joooose<3
 
Jag kan rekommendera Kajaktivs kurser, de kör flera kurser per säsong, ligger i Dala-Floda.

Gick själv nybörjar kursen förra året och lär köra fortsättning i sommar.
 
Hej,

Det verkar som att du bor i Stockholm, och i så fall kan jag tipsa om Kanotklubben Strömstararna (som jag själv tillhör). Vi har några nybörjarkurser inplanerade under 2010, se vidare på vår hemsida. Flera av forspaddlingsklubbarna runt om i Sverige genomför kurser och fördelen med dem är att du oftast blir medlem på köpet och skaffar dig ett lokalt kontaktnät av forspaddlare. Sedan finns flera professionella aktörer som redan nämnts.

Paddla lugnt,
Mattias
 
Tja!
Undrar om det är någon som vet om det finns några bra forspaddlingskurser för nybörjare i sommar. Har för hört att det skulle finnas i Åre men hittar inget om dem nu. Finns det några andra bättre? Billigare?

Tack på förhand/ joooose<3

Du bör fundera lite på vad du vill få ut av kursen. Det är inte alla kurser där man lär sig kontring och de olika stödtagen m.m., vilket man gör hos de som följer Kanotförbundets rekommendationer. Vissa kurser är mer som en paddelupplevelse, vilket kan vara kul om man enbart vill prova på.
Du bör i alla fall kolla vilka moment som ingår i kursen.

Paddla hårt!

//Gustav\\
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...