Urskog hotad i Änok

Så här säger Mikael Karlsson om domen:
– Det här ärendet kommer vi att driva upp på högsta internationella nivå om det behövs, säger Naturskyddsföreningens ordförande Mikael Karlsson till Sveriges Radio.

Han kommer alltså att göra som han gjorde med vargen. Strunta i landet Sverige och dess lagar och politik, dra skiten till EU och se till att hela landet blir det superzoo han drömmer om.

Att dom bara orkar! :(
/Niklas
 
Så här säger Mikael Karlsson om domen:
– Det här ärendet kommer vi att driva upp på högsta internationella nivå om det behövs, säger Naturskyddsföreningens ordförande Mikael Karlsson till Sveriges Radio.

Han kommer alltså att göra som han gjorde med vargen. Strunta i landet Sverige och dess lagar och politik, dra skiten till EU och se till att hela landet blir det superzoo han drömmer om.
Först ska det väl till HFD i sådana fall. Kommer du bli lika upprörd om HFD ger Naturskyddsföreningen rätt, och Skogsstyrelsen sedan överklagar till en europeisk domstol?
 
Han kommer alltså att göra som han gjorde med vargen. Strunta i landet Sverige och dess lagar och politik, dra skiten till EU och se till att hela landet blir det superzoo han drömmer om.

Ett tips:

Med tanke på att en avsevärd del av Utsidans bandbredd utnyttjas av ditt privata korståg i vargfrågan - är det inte dags att du skapar egen webbplats som heter Vargsidan? Du skulle nog få med dig ett par av dina gelikar här på Utsidan.

Det räcker liksom nu. Fine, vi fattar var du står. Du har bankat in det i dina dryga 1100 inlägg som nästan vart och ett är samma eviga tjat.

/Mats
 
Ett tips:

Med tanke på att en avsevärd del av Utsidans bandbredd utnyttjas av ditt privata korståg i vargfrågan - är det inte dags att du skapar egen webbplats som heter Vargsidan? Du skulle nog få med dig ett par av dina gelikar här på Utsidan.



/Mats

Nope. Jag tänker förpesta dagen för alla balkongbiologer så länge jag kan.

Kram på dig.
 
sålänge du bara slänger ur dig en massa ogrundade tillmälen tar ingen dig på allvar, men det borde du ju fattat vid det här laget hoppas jag.

Det har han knappast gjort. Det enda rätta vore ju att alla sansade Utsidan-medlemmar fullkomligt ignorerar den där pajasen i samtliga fora. Varje gång någon svarar på hans inlägg får han ju ved på sin brasa att posta ännu en av sina rättshaveristiska litanior.

/Mats
 
Har Utsidan blivit invaderad även av markägarfanatiker? Att varghatarna tagit över är ingen nyhet men Centerpartistiska markägarfanatiker som tar över forumet är lika illa som varghatarna.
 
Hej Staffan :)
Nja... jag vill inte hålla med om att varghatarna tagit över. Det är mest Aktiv-jägare och Supergeten som skriker, och vad gäller markägarfanatiker tycker jag nog att Niking är ganska ensam :)
 
Hej Staffan :)
Nja... jag vill inte hålla med om att varghatarna tagit över. Det är mest Aktiv-jägare och Supergeten som skriker, och vad gäller markägarfanatiker tycker jag nog att Niking är ganska ensam :)

Vargpolitikshat. Inte varghat. Vore fullständigt befängt att hata ett djur. Tyvärr får dock vargen till slut klä skott för desperata människors ilska.
Sålunda skulle man filosofiskt kunna hävda att den som, liksom jag, förespråkar en starkt restriktiv vargpolitik alltså gynnar vargen på lång sikt. Den direkta motsatsen till hat.
Men, denna tanke är säkert svår för storstadsexperterna att ta in fullt ut. Finns ju så mycket kunskap där redan. Eller hur det nu var.



(detta läses gärna med en lugn, vuxen och sån där trygg bioröst)
 
Men denna tråd ska ju handla om skogen i Änok. Prata om era vargar i en annan tråd, det finns ju en vargtråd.

Mvh // Johannes
 
Först ska det väl till HFD i sådana fall. Kommer du bli lika upprörd om HFD ger Naturskyddsföreningen rätt, och Skogsstyrelsen sedan överklagar till en europeisk domstol?

Grejen är att SNF inte är sakägare i fallet. Därför ska de helt inte kunna överklaga skogsstyrelsens beslut i ärendet. Den enda sakägaren är markägarna!

Men jag ser inget principiellt fel om SNF - för egna (eller rättare sagt medlemmarnas) pengar köper upp skog på den öppna marknaden. Det borde väl inte vara så svårt för medlemmarna att skänka någon tusenlapp i månaden för detta ändamål?
/Niklas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...