Teliskompis

En helg i Storulvån låter lockande. enkelt att ta sig till och nära till skön åkning. Är dock troligen borta i Vemdalen helgen v.13. Återkommer när jag vet mer.

/John
 
Hej alla!

Kul med ett forum för telemarksåkare:)! Jag är också en 32-årig tjej som letar efter fler telis/toppturs mskor. Siktar på att åka upp någonstans i slutet av april, möjligen en vecka 26/4-2/5 alternativt en långhelg samma period. Någon som går i samma tankar :)? /Johanna
 
har funderingar på att ev åka upp till abisko eller kebbne i slutet av måndaden
för tur / telemarks åkning

lärde mig för två år sedan att åka telis ,men har gått kungsleden ( nickalockta - abisko o vise versa) flera ggr. innan

jag är en kille som fyller 29 i år , inte värdens duktigaste utförsåkare kanske, åker väl lite fegt men,
det kan tränas upp hoppas jag,
var uppe i hundfjälsområdet förra veckan åkte utför på bla. lindvallen/ högfjället

åker på ett par ficher 109 or men har funderingar på att köpa något mer utförsanpassat om ekonomin tillåter

jag kan väl inte hänga med i takten utför om de jag åker med är väldigt rutinerade.
men kanske kan jag åka fortare med bredare skidor.

provade ett par rossingol dirty bird på lindvallen..
gick väl lite fortare men inte så kul att åka själv ...ingen feedback....

Jag tänker mig en resa med lite blandad åkning/ (inte bara brant uförsåkning)
gärna med sällskap av en mindre grupp..

jag bor i gävle
staffan lundgren
 
tråkigt att ingen verkar skriva något på tråden längre...
tiden går....

har snokat upp ett par ficher big stix 8.6 (de är 180 långa)( jag 186) har någon erfarenhet av dessa?
tänkte montera rottefellas kabel / nordic norm kombination på dem köra med garmont läder pjäxor
(kraftiga)

är 2500 vettigt pris med bindningar av enklarer typ kili? / får väl lägga till lite förde bindningar som jag tänkt mig...

kom igen nu skriv något...
 
Helags v. 18

Hej!

Vecka 18 ska jag åka till Helags och åka telemark och bo i tält. Det är ju sista veckan dom har öppet på stationen. Kan bli trevligt. Hoppas på bra väder.

Kanske någon mer som ska dit och vill följa med på några toppar?

/Mattis
 
Vassijaure V.18

Kommer att åka med Friluftsfrämjarna i Bygdsilium till Vassijaure/Riksgränsen på Valborgs, torsdag till söndag. Sist jag hörde något fanns det platser kvar. Buss från Umeå längs norrlandskusten, brukar gå bra att hoppa på längs vägen.

Brukar vara en hel del telisåkare med. Blir både toppturer och backe
 
Toppturer 2-3-4 maj i Abisko, Björkliden eller Riksgränsen!?

Hej

Är det någon som ska upp till Björkliden/Riksgränsen mellan 2-4 maj & är sugen på att haka på någon topptur? Snön ligger fortfarande djup & förutsättningarna för fiiiiiiiin sorbe är väldigt stora =)
 
varför inte åka upp isamband med resan?

jag har nu bokat plats på bussen till rixgränsen
kanske kunde du söka samband med mig om du åker upp , antar att det alltid blir någon på resan
som är interserad av en topp tur eller/ två/ kunde förmedla kontakten med dem även om jag själv inte lovar något ang. deltagande i topptur. ska fundera på det
eller joina resan du med....om du har tid.
du får maila...
 
jag har nu bokat plats på bussen till rixgränsen
kanske kunde du söka samband med mig om du åker upp , antar att det alltid blir någon på resan
som är interserad av en topp tur eller/ två/ kunde förmedla kontakten med dem även om jag själv inte lovar något ang. deltagande i topptur. ska fundera på det
eller joina resan du med....om du har tid.
du får maila...

Ja resan låter ju absolut cool... Men nu är det så att hela familjen kommer med ( fru& 2 barn=) & boendet sker i våran bummar husvagn i Björkis..
Men förmodligen kommer jag å frugan tura Vassi på lördag.. E det fint väder e det nog lite av ett lämmel tåg kan jag tänka =) så man blir nog inte ensammen...
 
  1. Nån som eventuellt känner för en två- eller tredagars i/kring Storulvån nu under sista helgen? Har frikort som gäller för två... :)
  2. ÖTC:s topptursdag den 9:e maj känns mer eller mindre given...
 
Nytt år - ny snö

Hej,

Detta låter som en intressant tråd.

Har ett stort sug efter telisturer till våren. Någon mer som är sugen? Toppturer eller utför?

Tar mig uppför och nedför det mesta även om det inte alltid blir så snyggt vid riktigt luriga förhållanden.

Har bokat en UCPA-tur vecka 3, men kommer att behöva åka mer skidor framöver och rör mig gärna norrut och västerut i mars-april.

/Sara
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lleberg Teliskompis i Umeå med omnejd? Telemark 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...