[Skåne] Gissa bilden!

Jovars men var stod fotografen?

Jag fick ju tidigare rätt för riktningen som någon variant av ost, gissade på ONO så V eller VNV om gården borde väl fotografen stått men jag känner inte området i detalj och kan inte gissa bättre heller baserat på den länakde kartan.

Men jag är sugen på att posta en ny bild, om jag får.

/Patrik
 
nu kör vi igen

Jag fick ju tidigare rätt för riktningen som någon variant av ost, gissade på ONO så V eller VNV om gården borde väl fotografen stått men jag känner inte området i detalj och kan inte gissa bättre heller baserat på den länakde kartan.

Men jag är sugen på att posta en ny bild, om jag får.

/Patrik

Nu har jag väntat länge och PMat senaste frågare utan svar så här kommer en ny bild för att sparka liv i tråden, efter en dryg månads träda.

Jag frågar vid vilket skånskt naturreservat vi befinner oss nu? Jag vill veta den "exakta delen" då det finns delar av en helhet här.
I rerservatet ("i exakta delen") finns två större byggnationer (vi bortser från skyltar, parkeringsplats, toaletter, bänkar och fikabord) där ett är "i aktiv drift" (används för sitt tänkta syfte nu) och ett annat som minner om tidigare verksamhet på platsen.
Vilka är dessa två byggnader och vad används resp användes de till?

/Patrik, som gillar att spä ut bildfrågan med några följdfrågor
 

Bilagor

  • DSC_0066.jpg
    DSC_0066.jpg
    66.6 KB · Visningar: 438
Nu har jag väntat länge och PMat senaste frågare utan svar så här kommer en ny bild för att sparka liv i tråden, efter en dryg månads träda.

Jag frågar vid vilket skånskt naturreservat vi befinner oss nu? Jag vill veta den "exakta delen" då det finns delar av en helhet här.
I rerservatet ("i exakta delen") finns två större byggnationer (vi bortser från skyltar, parkeringsplats, toaletter, bänkar och fikabord) där ett är "i aktiv drift" (används för sitt tänkta syfte nu) och ett annat som minner om tidigare verksamhet på platsen.
Vilka är dessa två byggnader och vad används resp användes de till?

/Patrik, som gillar att spä ut bildfrågan med några följdfrågor

Och denna frågan är ännu öppen - är den för svår så det krävs ledtrådar?

Jag börjar med ledtråden norra halvan av Skåne.

/Patrik
 
Härligt med lite gissning men inte korrekt - vi är NO Skåne!

/Patrik

Dålig fart i tråden - jag svarar på halva ena frågan som ledtråd - ena byggnaden är ett gammalt mobiliseringsförråd i gul putsad betong.

Fler som vill gissa på reserande frågor som repriseras här

Jag frågar vid vilket skånskt naturreservat vi befinner oss nu? Jag vill veta den "exakta delen" då det finns delar av en helhet här.
I rerservatet ("i exakta delen") finns två större byggnationer (vi bortser från skyltar, parkeringsplats, toaletter, bänkar och fikabord) där ett är "i aktiv drift" (används för sitt tänkta syfte nu) och ett annat som minner om tidigare verksamhet på platsen.
Vilka är dessa två byggnader och vad används resp användes de till?
 
Dålig fart i tråden - jag svarar på halva ena frågan som ledtråd - ena byggnaden är ett gammalt mobiliseringsförråd i gul putsad betong.

Fler som vill gissa på reserande frågor som repriseras här

Jag frågar vid vilket skånskt naturreservat vi befinner oss nu? Jag vill veta den "exakta delen" då det finns delar av en helhet här.
I rerservatet ("i exakta delen") finns två större byggnationer (vi bortser från skyltar, parkeringsplats, toaletter, bänkar och fikabord) där ett är "i aktiv drift" (används för sitt tänkta syfte nu) och ett annat som minner om tidigare verksamhet på platsen.
Vilka är dessa två byggnader och vad används resp användes de till?

Är det svårt, tråkigt eller semester?
Den andra byggnaden är byggd av trä, så gav jag bort en ledtråd till...

/Patrik, som snart ska till Skåne igen, se om det kan bli nya bilder på andra platser då
 
Är det svårt, tråkigt eller semester?
Den andra byggnaden är byggd av trä, så gav jag bort en ledtråd till...

/Patrik, som snart ska till Skåne igen, se om det kan bli nya bilder på andra platser då

Då ingen verkar road av att svara på min fråga så svarar jag själv och lämnar öppet för nya bilder.

Rätt svar är Norra Lingenäset som är en del av Vattenriket om kring Kristianstad.
Byggnaderna var som sagt ett gammalt mobilseringsförråd i gul betong, då området ligger på numera nedlagda P6 närövningnsfält. Den andra byggnaden är ett fågeltorn i trä som är mycket väl anpassat även för de som kommer t ex i rullstol.

Mer info finns här:
http://www.vattenriket.kristianstad.se/plats/araslov_nasby.php

Tråden härmed öppen för nya bilder!

/Patrik, uppväxt i närheten och lekt mycket här som barn
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.