Transport paddling

Har en dröm om att paddla en lite längre sträcka med camping längs vägen, ett par nätter en vecka kanske. Någonstans uppåt i landet.

Någon som har tips på hur man gör rent praktiskt med bil och utrustning? Tänker mig att man måste hitta lämplig plats att parkera bilen under tiden, vilket borde vara i närheten av platsen man startar paddlingen med tanke på utrustningen. Sen när man paddlat klart och nått målet så står man där med all utrustning men bilen är kvar i andra änden.

Så, hur gör man?
 
A det kan ju gå med sk packraft. Men om man har en kanot/kanadensare då? Om man hyr i närheten kanske det går att få uthyraren att hämta upp?

Tänkte hur folk brukar göra mest?
 
Är ni flera kan ju en hämta bilen och de andra tar det lugnt vid kanoten/kanoterna.

Vi turer med familjen har jag några gånger haft med rullskridskor i kanoten och åkt tillbaks till bilen med dem. Nu senast en tredagas kajaktur längs utsidan av Gräsö.

Thure
 
A det kan ju gå med sk packraft. Men om man har en kanot/kanadensare då? Om man hyr i närheten kanske det går att få uthyraren att hämta upp?

Tänkte hur folk brukar göra mest?

Prata med respektive uthyrare om "hyr här & hämtas upp där", tror många kan lösa det mot skälig ersättning. Eller omvänt, bli utkörda och paddla till uthyrningsstället, om det går. Lättare med tider så, då ju ofta avfärden är mer exakt planerad i tid.

/Patrik
 
ja visst borde det gå att lösa om man hyr tycker man. och har man egna får man väl antingen ta flera bilar om man är en större grupp eller så får man väl åka iväg ensam (den som ska hämta bil).
 
Nja, jag har försökt detta med några uthyrare, men mötts av ett rätt svalt intresse. Jag har också försökt med taxi, men det är inte heller enkelt i skärgårdsmiljö. Orust verkar det exempelvis inte alls gå att åka taxi på.
 
Hej
Tänker du paddling längs kusten? I så fall borde det vara lätt att välja start och stopp så att det går att ta buss. Är det norrut och älv så skulle jag höra med uthyrare (men det hade du ju gjort) . Annars vara minst två bilar och ställa en vid take-out.
Mvh Arvid
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Urban packrafter Forspaddling i Krokåns kanjoner Forspaddling 1
hassex Paddling i fors med SOT Forspaddling 0
Urban packrafter Solopaddling på Voxnan Forspaddling 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...