Fäste stighudar

Hej,

skulle vilja ha med ett extra fäste till stighudarna på nästa topptur om olyckan skulle vara framme. Hudarna är Colltex med fästen som passar till Völkl Nanuq. Nån som vet var jag kan hitta dessa? Kollade hos Alpint i Shlm men de hade inte dessa. Bifogar en bild på det bakre fästet.

Eller finns nåt bra universalfäste?
 

Bilagor

  • camlock+ end_hook kit.jpg
    camlock+ end_hook kit.jpg
    23.6 KB · Visningar: 572
Jag har mycket svårt att se hur det spänne som sitter på stighudarna ska kunna lossna (jag har samma stighudar). Jag skulle ha sparat pengar och vikt med att inte ha något extra fäste med. Stighudar fästes enkelt med tejp. Och en rulle sporttejp eller liknande är ju användbart till mycket annat också.
 
De bakre är ju bara limmade så jag har inte så svårt att se dem lossna om man skulle råka ta i lite. Har kontakt med Colltex och det har löst sig, den extra vikten kan jag leva med.
 
Instämmer med förste svarare. Har goda erfarenhet med universalbakfästet silvertejp på toppturer, vilket nästan alltid är med en bit ut på topptur ändå för alla möjliga reparationssyften av både prylar och vid något tillfälle den mänskliga kroppen.
(Sedan några år dock dynafitskidor med fabriksgjorda hudar som sitter oerhörtbra i orginafälsten på skidan båd fram och bak.)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...