nöja sig med nya hjul eller helt nya inlines?

Hejsan,

Jag behöver hjälp från er lite mera kunniga.

Jag har ett par lågpris inlines (SOC) "pjäxan" funkar helt ok, förutom att jag försöker få bort en dålig vana med att bromsa med att sätta höger pjäxan lite mera framför= snevriden höger sko. (jag tänker om jag köper nya så måste jag sluta med den vanan för att inte få den vriden)

Hjul måste jag köpa nya, de jag har nu är 76 mm. Vad skulle ni säga om den stl på hjul? jag vill ha ett par bättre inlines för motionsåkning (distans). Jag har inte testat någon större hjul stl. Om jag köper nya hjul tänker jag att de kan jag ha kvar om jag senare köper nya inlines, men frågan är om 76mm är för litet om jag köper ett par bättre inlines?

Jag vill satsa mera på inlines åkandet och undrar vad ni tycker om jag ska nöja mig med att köpa nya hjul eller helt nya inlines?

Undrar hur flummig det blev, men hoppas ni förstod något iaf =)
 
Både nya hjul och nya

skor är vettigt. Låga skor ger bättre rörelsemönster. Bra hjul förbättrar säkert de Inlines du har förutsatt att de gamla hjulen är slitna.

Thure
 
Skulle satsa på större hjul och bättre skor om det är motionsåkning som gäller. Om du inte vet så mycket om inlines kan du helt enkelt börja med att titta på de som har störst hjul (över 80 mm). De är sannolikt avsedda för långfärd. Sen kan du prova dig fram. Kom ihåg också att hårdheten spelar roll. Har du slät och fin asfalt att rulla på så kan du ha hårdare hjul.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...