Montering SNS pilot på Skyllermarks (röd)

Om man vet exakt var man vill ha sin bindning funkar det ofta bra att borra i skridskon. Det kan vara knepigt att få fast mittskruven fram som hamnar rakt ovanför skenan.
Men om man har en skridsko som möjliggör sidoförflyttning av bindningen är min erfarenhet att det är lättare att modifiera bindningen än skridskon.

(och sen, haka inte upp dig på bindningen i papperkorgen. Det jag ville säga är att jag tycker det är fel att man tvingas köpa en bindning man inte vill ha)
 
återanvändning...



Varför la du inte bindningarna till försäljning på förslagvis Utsidan?
Jag köpte nyligen ett par NNN BC bindningar nya till fullpris och hade faktiskt kollat ett tag på Prylmarknaden å Blocket efter ett par "begagnade" men ej funnit några.
Detta för att jag tänkte bygga om ett par gamla Blomgrens Isvidda med fasthälsbindning. Jag gjorde det i december och har nu åkt ca 40 mil med mycket goda erfarenheter. Att det blev NNN BC bindningar var för att jag har sådan pjäxor och de löshälsskridskor jag har, Zandstra Track 48 cm, upplever jag något korta samt att tyngdpunkten ligger lite för långt bak. Mina Isvidda har också lite tjockare skena vilket jag upplever som en fördel på mjukare is.
Det gick ganska enkelt att borra nya hål i aluminiumprofilen men jag fick anpassa mej efter de gamla hålen i skridskon. Jag uppnådda också min avsikt att få tyngdpunkten längre fram på skridskon samt att jag fick ett bättre frånskjut men mina nu längre skridskor. Säsongen hitintills har varit med både hårda och mjuka isar och jag är supernöjd hitintills.
Kan rekommendera andra att återanvända gamla skridskor för ombygge till löshäl. Jag har fortfarande kvar fasthälsskridskor (Skyllemarks) eftersom det finns tillfällen då jag vill åka med fasthäl även om det är ganska sällan.

Med vänlig hälsning Omar
Hej, letar i gamla inlägg och hittade denna. Jag vill montera NNN BC på gamla Lundhags Fjärden. Har du möjligen lite mer bilder kring håltagning och hål i mitten (ovanför skenan)? Har just nu ett par nya Skyllermarks att jämfra med och där finns en rad urfräsningar mellan Skena och plattan. Funderar på om man kan åstakomma det med borrmaskin och nya borr. All guidning och bilder hjälper.
Johan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jonas.O Montering SNS X bindning Långfärdskridsko 1
Verhauer Montering kamera på ispik Långfärdskridsko 13
Kanii Lossa SNS X-advanced binding Långfärdskridsko 5
fairgeek How to get sns binding on Lundhags t-skate? Långfärdskridsko 1
Pontus_pf Köpa skridskor till mina SNS pilot eller fast häl? Långfärdskridsko 9
Smogz Montera sns-bindningar Långfärdskridsko 12
ajn Pläxor till Salomon SNS Profil Långfärdskridsko 5
mikaelbe Kompatibilitet med Salomon SNS Profil Equipe Skate Långfärdskridsko 11
mihaliska Salomon SNS profil? Långfärdskridsko 6
revco8 Vilka sns skatepjäxor? Långfärdskridsko 23
ett_och_noll Nytt haveri med en SNS X-Adventure bindning. Långfärdskridsko 10
eplabi Vilken skridsko till Salomon SNS Pilot? Långfärdskridsko 48
ajn SNS Pilot / SNS Profil Långfärdskridsko 2
knatte Hjälp! Fästa en SNS XA-raid bindning på isvidda flex Långfärdskridsko 0
mosare Inlines med SNS-fäste? Långfärdskridsko 2
Blekingepaddlare Montera SNS binding på haglövs skridsko Långfärdskridsko 1
jocke20 Är SNS bindning verkligen bra? Långfärdskridsko 21
lussekatten Lundhags SNS-pjäxor Långfärdskridsko 4
Matz_S Bygga om bindningen till SNS-bindning Långfärdskridsko 13
thureb Promenadvänliga SNS Långfärdskridsko 2
thureb Alfas SNS skor kan det vara modellen? Långfärdskridsko 1
F0xx Salomon Pilot Bindning Långfärdskridsko 3
jens w Pilot eller Profil? Långfärdskridsko 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...