Licensjakten på varg ökar acceptansen...

Det är ingen som sagt att att det inte kan hända, Det som de flesta har sagt är att det är farligare att ta sig till jobbet på morgen, eller det är farligare att bara ta sig ut i trädgården. Det är farligare att gå i skolan. Handbolls mål är farligare. Du är farligare för dina med människor än någon varg i Sverige. Så för att minska risken för dina medmänniskor skulle inte du kunna ta och gömma dig under sängen och glömma bort dig själv.

Det kommer att ske olyckor med varg och människor i Sverige också, kanske med dödlig utgång. Men det dör människor i Sverige varje dag av olyckor, kanske du skulle ta lägga in länkar på dessa också!

Men vill du fortsätta gnälla så är det redan en tråd på detta:

Gnäll vidare här!

(Jag tycker synd om kvinnan och hennes anhöriga och jag har stor respekt för hennes mor som har en sundare syn på naturen än många på utsidan, vilket är tragiskt isig)

Har missat tråden du länkade till.

...jag länkade för att det är hyfsat intressant att debattera att vargar dödat en kvinna - men om du finner denna debatt meningslös så föreslår jag att du inte hänger på internetform för just debatt.
Blir väl lite enklare för dig då?
 
Vet inte om man kan kalla det för debatt om man slänger in en länk med en osanning(att det inte kan hända).

Och om det handlar om att denna händelse ska skapa mindre acceptans mot varg vore det tråkigt eftersom kvinnan anhöriga inte hyser agg mot naturen och vargen.

Så jag tycker att ditt inlägg endast handlade om att skrämmas och det är ingen debatt. Många historiska idioter har skrämt sina medmänniskor till idiotiska handlingar. Som aldrig hade skett om de haft kunskap istället. Men om du vill fortsätta debatter på din nivå berätta vad du vill säga med länk, var står du? ska vargen bort ? eller vad har den med tråden att göra, att vi kommer få mer acceptans om vi är livrädda för något som mindre farligt än det mesta i samhället.
Eftersom vi är så rädda får vi mer acceptans om vi har licens jakt på vargen.

Vad vill du debattera om? jag är ledsen att jag la mig på samma nivå som du i mitt förra inlägg.
 
konstigt att så fort det gäller djur så är det bara att skjuta bort dom djur som är farligt för människan, fast om man ser mera på saken så är vi människor farligare mot oss själva. men jag förstår om man inte gillar rovdjur men ska vi ha en fauna med djur så få vi leva med dom.
en fråga man kan ställa sig är om man ska gå med pistol eller nått annat handvapen när man går i skogen eller på pubben?
eller ett pansarskott när man promenera på vägen?
fundera..
 
...jag länkade för att det är hyfsat intressant att debattera att vargar dödat en kvinna -

Vad jag har läst är det ännu inte säkerställt att det faktiskt var varg. Forskare ville göra DNS-test att vara säkra men det tyckte parkvakterna inte behövdes för de var så säkra på att det var varg...

Och det är klart att bemödar man sig inte med att ta reda på sanningen så är det ju lätt att påstå att det var varg.
 
Så jäkla länge har inte älgjakt bedrivits i större skala, en ganska liten andel skjuts varje år,älgen behöver inte stanna och slåss för att bli skjuten.

Sen säger iaf wikipedia att en vuxna älgen inte har några naturliga fiender, det är kalvarna som är utsatta för varg och björn. :)

Så jag tror jag sågar din teori, tyvär ;)
Ca 30 procent av älgstammen skjuts, varje år, och älgen har jagats länge. Vuxna älgar "i princip" inte har några naturliga fiender, har i Wikipedia förvandlats till "inte har". Visst kan vargen försöka ta en stor frisk älg, men undviker förtsås det om det finns alternativ som svagare och mindre älgar.

Finns de som inte sågar min teori: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/farre-vargar-gor-algen-dum-1.666204

Raskesven
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Norrbottningen Rekormånga björnar skjutna på årets skyddsjakt i Norrbotten. :( Jakt 0
lsjonsson Länsstyrelserna vill gärna ha foton från våra åtelkamrerer på de stora rovdjuren... Jakt 7
lsjonsson Inbrottstjuv fastnade på bild vid jaktkoja Jakt 0
lsjonsson Vildsvin i Västerbotten – fångades på bild av viltkamera Jakt 12
lsjonsson Jakttid säsong 3 på SVT 2 4/6 kl. 18.00 Jakt 0
ramsis_iv Skytteträning på luftgevärsmåltavla? Jakt 16
bjed0001 Åteljakt på varg? Jakt 18
ödemark Färg på jaktkläder Jakt 10
MariaFia Nyfiken på jakt, jaktskytte och jakthundar? Jakt 0
j_stellan Skyddsjakt på svanar och tranor Jakt 47
mindful Toppjakt på skogsfågel Jakt 5
peter1959 Vad är på gång ? Jakt 2
Macerill Vill du tjäna pengar på ditt jaktintresse? Jakt 0
Toffs. Vildsvin på 500kg! Jakt 20
lester Vinterjakt på ripa! Jakt 1
mydeza Vildsvinshot mot hundar väcker krav på kontroll! Jakt 1
Vandrare Skyddsjakt på älg? Jakt 14
Ulvang Vill ha tips på en bra jakttidning! Jakt 4
Nirrebosse Har ni tänkt på att en stor jaktjeep är miljövänlig? Jakt 76
KLAGER Skyddsjakt på hundar? Jakt 53
niben nyfiken på jakt! Jakt 9
mahas Tips på ripdalar i Gällivare fjällen. Jakt 0
Tolvan Söker bild på björnskit Jakt 4
frarol snöskor OCH stighudar på fjället Jakt 3
frarol snöskor eller stighudar på fjället?? Jakt 3
KLAGER Höstjakt på bärplockare Jakt 6
HenrikM Vinterjakt på ripa Jakt 6
Nemo Vapen på snöskoter Jakt 4
johannordh Problem med portningen på MARLIN 1895 GS Jakt 9
marjon Handla på nätet Jakt 9
lester Vapen på skoter Jakt 1
vizsla Tips på patron .22lr ripjakt Jakt 6
KLAGER Jakt på vems villkor? Jakt 7
Per J Varför klagar folk jämt på jägare??? Jakt 7
Ulf J Jaktforumet på plats Jakt 4
mrhedlund Varg i västerbotten... Jakt 18
_Erik_ Skydda tamdjur mot varg Jakt 36
Allsport Varg skjuten i Värmland Jakt 38
KLAGER Varg skjuten i Dalsland Jakt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.