Kommunpolitiker sköt järv - trodde det var björn

När det gäller Huggis inlägg så har han/hon delvis rätt, jag skrev om den som hade längst skotthåll, i södra sverige var det en ljusblå volvo kombi som fick två hål i sidan då en 70-80 årig jägare trode det var en älg, enligt föraren körde han runt 90 när det smälde i bakvagnen....

Hur i hela världen hann han med att sätta två, 2, skott i en bil som passerar i 90 knyck? Jagar ni med AK4?
 
Ja underhållande är det iallafall. Har varit borta några dagar och hittade först nu tråden. Och då har ni redan hunnit avhandla norr vs söder, skott i bilar, samehat, anonymitet och en hel massa andra saker.

Men om nu denna politiker (och vad har det med saken att göra att det var en politiker. Jag tror inte man hade skrivit yrket om det varit en renhållningsarbetare) hade varit lite mindre upphetsad så hade han antagligen idag mått bättre, samhället hade inte slösat bort en massa resurser på att utreda det hela och järven hade levt.

Jag tycker iallafall mer synd om järven än om skytten
 
Ja underhållande är det iallafall. Har varit borta några dagar och hittade först nu tråden. Och då har ni redan hunnit avhandla norr vs söder, skott i bilar, samehat, anonymitet och en hel massa andra saker.

Men om nu denna politiker (och vad har det med saken att göra att det var en politiker. Jag tror inte man hade skrivit yrket om det varit en renhållningsarbetare)

Är inte en renhållningsarbetare ofta en same?
 
Klager är nervös...

Är du nervös när du plockar bär Klager, borde du nog gå till frisören. Måste se förjäkligt ut. Jag har sett många bärplockare men ingen som, ens på långa håll liknar varken järv eller björn. Men det är klart, tänk er bjärven med en bärplockare och hink. Jag hade nog skjutit direkt.....

Men, fan vad duktiga ni är ! Det är klart att ni flera gånger har sett både små björnar och stora järvar sitta uppe i träd, kanske i motljus och haft en hund på ståndskall under. Klart att en björnjägare med hund som ställer björn inte kan avgöra sådana saker. Eller så hade han en rackarns otur. Jag tror på otur. Eftersom han dessutom anmälde saken i stället för att gräva ner järven och hålla käften (som nog många andra skulle gjort) tycker jag att politikern skötte sig fint i alla fall.

Har hört om en kille (Doroteatrakten) som var ute och jagade älg med sin hund som också ställer björn. Hunden började skälla ute på ett gammalt hygge och drevet gick in i en björkdunge. Han såg att hunden ställt något uppe i en björk och var också helt säker på att det var björn. När han kom fram efter en längre ansmygning så satt där inte någon björn. Det var en ilsken liten tailändare med blå täckjacka och stråhatt. Hinken och bärplockaren låg på marken under björken. Han sköt naturligtvis inte men fann sig och plockade fram kameran. Kanske dyker bilden upp någon gång.

Går det inte att diskutera jakt på jaktforumet och starta ett gnällforum för Klager och gnällspikarna.
 
Senast ändrad:
Det var en ilsken liten tailändare med blå täckjacka och stråhatt. Hinken och bärplockaren låg på marken under björken. Han sköt naturligtvis inte men fann sig och plockade fram kameran. Kanske dyker bilden upp någon gång.
.

"Han sköt naturligtvis inte men" fortsatte min hjärna av bara farten med "tog hinken med alla bären och sprang så fort han bara kunde".
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...