Grattis jägare!

... Vi lär inte bli av med övertaligheterna till att börja med, men det kan vara intressant att spekulera en smula...Såhär mitt i målcirkeln...nu när vi bara kan spränga Gaia sönder och samman 4 ggr och inte 8ggr som tidigare eller var det 17?//J

Inte för att det har någonting med varg att göra. Men vad är källan till det ofta upprepade påståendet att ett totalt kärnvapenkrig skulle innebära slutet för människan här på jorden? Skulle ett samtidigt detonerande utan förvarning av alla existerande kärnvapen på platser i världen där de orsakade flest antal döda ens göra slut på de enligt Stefan Källman övertaliga drygt 99 procenten av människorna i Sverige? ;)
 
Effektiv jaktmetod på varg?

Inte för att det har någonting med varg att göra. Men vad är källan till det ofta upprepade påståendet att ett totalt kärnvapenkrig skulle innebära slutet för människan här på jorden? Skulle ett samtidigt detonerande utan förvarning av alla existerande kärnvapen på platser i världen där de orsakade flest antal döda ens göra slut på de enligt Stefan Källman övertaliga drygt 99 procenten av människorna i Sverige? ;)

Tja, nog tror jag att en samtig detonation av samtliga kärrnvapen över ngn eller några av jordens multimiljonstäder skulle klara av att ta död på 8-9 miljoner människor akut. På några år sikt kan man väl tänka sig någon liten höjning av cancerfall osv. :)
Vad gäller hela mänskligheten utplånande så har ju bland annat den nukleära vintern utmålats som en riktig rysare, och orsak till att alla, eller nästan alla, utom kackerlackorna skulle dö. Nyligen har man ju ifrågasatt att kackerlackorna skulle vara de enda som överlevde ett kärnvapenkrig, men de ska visst tåla strålning bättre än vi i alla fall.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_winter

Ja, jag vet att wikipedia inte är den ultimata källan till sanningen, men vid ett hastigt läsande såg det någorlunda ok ut. Den som orkar kan väl googla vidare.


Mikael
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.