F.d hundägare

mellpat; sa:
Aardwolf -> Jag tycker många saker, exempelvis att dom vargvänner som uttrycker medkänsla med Marroska i den här tråden har dåligt omdöme. För deras påstådda medkänsla kan av mig svårligen tolkas som annat än krokodiltårar.

Jasså, du vet vad vi hundägare tycker och känner?

Du har ju själv skrivit såhär:

mellpat; sa:
En del människor använder tricket att ha tama degenererade vargar (så kallade hundar) som husdjur för att komma över sin rädsla. Det verkar funka bra men själv är jag emot att hålla djur i slaveri bara för att tämja mina rädslor. För det är väl inte för köttet och mjölken som du har hund?

... så du kanske ska hålla inne med din egen "medkänsla" etc...
[Ändrat av öringen 2006-11-28 kl 10:28]
 
Sorg och politik

Det är självklart förjävligt att mista ett kärt djur på ett sånt sätt.
På samma sätt som det är förjävligt att mista ett kärt djur på vilket sätt som helst. Men att man gör politik av det tycker jag personligen sköljer bort vissa av grunderna till medkänsla.

Nog skiljer sig er historia från mängden. Det är ju hyfsat ovanligt att hundar dör av rovdjursangrepp, så det var ju rätt orättvist att just er hund skulle råka ut för en sån grej.

Däremot är det ganska vanligt att människor blir bitna av lösspringande hundar. Så det finns många individuella, speciella och särskilda människor som vi bör ha empati för.
 
Marroska; sa:
...men jag sörjer också en förlorad känsla av lugn ro och glädje som jag tidigare alltid känt i skogen. Jag sörjer den trygghet jag en gång kände

Det ovan citerade var väl det viktiga. Vargvännerna kommer att förlora både debatten och striden i skogen. Insamlingar ("skottpengar") för dömda vargjägare kan komma att bli vanliga.
 
mellpat; sa:
Marroska; sa:
...men jag sörjer också en förlorad känsla av lugn ro och glädje som jag tidigare alltid känt i skogen. Jag sörjer den trygghet jag en gång kände

Det ovan citerade var väl det viktiga. Vargvännerna kommer att förlora både debatten och striden i skogen. Insamlingar ("skottpengar") för dömda vargjägare kan komma att bli vanliga.

Turligt nog har ju denna man fått mer att säga till om i dagens sverige.

http://www.kronoberg.centerpartiet.se/val06_rd_pres/eskil_erlandsson.htm

Hade sossarna vunnit valet hade vi haft Åsa Domeij på den posten istället och då hade det kunna gå hur illa som helst. Det finns absolut hopp för framtiden.
 
_Erik_; sa:
mellpat; sa:
Marroska; sa:
...men jag sörjer också en förlorad känsla av lugn ro och glädje som jag tidigare alltid känt i skogen. Jag sörjer den trygghet jag en gång kände

Det ovan citerade var väl det viktiga. Vargvännerna kommer att förlora både debatten och striden i skogen. Insamlingar ("skottpengar") för dömda vargjägare kan komma att bli vanliga.

Turligt nog har ju denna man fått mer att säga till om i dagens sverige.

http://www.kronoberg.centerpartiet.se/val06_rd_pres/eskil_erlandsson.htm

Hade sossarna vunnit valet hade vi haft Åsa Domeij på den posten istället och då hade det kunna gå hur illa som helst. Det finns absolut hopp för framtiden.

Hur är det nu med den lilla sammanslutningen som Sverige är medlem i som heter EU?
 
Marroska; sa:
Vår älskade glade energiske Ricko finns inte längre. Vår goa lilla gråhund dödades och hittades halvt uppäten igår. Han släpptes för att jaga älg i ett område där det tidigare aldrig funnits varg, igår fanns dom där. Tyvärr skiljer sin inte vår historia ifrån mängden.

Jag sörjer min träningskompis och vän, men jag sörjer också en förlorad känsla av lugn ro och glädje som jag tidigare alltid känt i skogen. Jag sörjer den trygghet jag en gång kände.

Glädjen och gemenskapen i skogen genom jakten med hunden, det som jag och många med mig längtat "hem" till, det finns inte längre.

Plantera granskog på våra ängar, låt fäbodstigarna växa igen, låt kolarkojorna förfalla. Låt oss bo kvar här i storstäderna och på våra studieorter. Låt det "gamla gardet" där hemma knyta nävarna i fickorna och kämpa förgäves. Det är en ny tid och jag sörjer
Jag vet hur det är att plötsligt mista en god vän. Vi har inte samma åsikt om varg du och jag, men i det här sammanhanget är det fel att föra den debatten. Jag beklagar din jaktkamrats död.
 
Aardwolf -> EU? Blir nästa steg hänvisningar till FN-deklarationer om "mänskliga rättigheter"?

Stadan,
Om vi ska diskutera jordbrukspolitik. Mina förslag är högre jordbrukssubventioner, högre beskattning av konstgödning, mer skogsplantering på utmark, mer skogsvård av träd och mindre vård av insekter och rovdjur.

För övrigt är den bästa miljövårdsåtgärden av alla straffbeskattning av nya barn utöver ett per familj. Något som omgående borde införas, särskilt i länder med så kallt klimat som Sverige. Lär av Kina. Med tiden kan då vargarna få ta över landet, åtminstone på vintern.
 
mellpat; sa:
För övrigt är den bästa miljövårdsåtgärden av alla straffbeskattning av nya barn utöver ett per familj. Något som omgående borde införas, särskilt i länder med så kallt klimat som Sverige. Lär av Kina. Med tiden kan då vargarna få ta över landet, åtminstone på vintern.

Återigen ett smaklöst försök till provokation.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.