Har ni tänkt på att en stor jaktjeep är miljövänlig?

Nordesjö; sa:
Enligt bilbranschen säljs det större andel östermalmstraktorer på landsbygden än i stan.

större andel av vad, du vet att jag lever på mitt utseende och inte min snabba skalle.. säljs det flest av dessa fordon på landet totalt sett eller baserat på antal invånare, körkortsinnehavare eller?

jag vet bara att jag inte känner en enda i hela vår by med citytruck, faen jag träffar aldrig någon på landet med sån bil..

samtidigt hörde jag på radion för nån vecka sedan att flest miljöbilar säljs till medelålders män i glesbygden..
 
Jaha Sprit och medelålders män på landsbyggden. Ett gammalt samband. Nu snackar vi miljömedvetande. Kanske kan de köra billigare med spritbilen. Billigare och miljöbra kan vara olika faktorer på en människas prioriteringsordning. just Idag är jag säker på att de borde lägga några kronor till per mil på en miljövänlig bensinmotor och försöka åka så mycket de har råd och tid med.
Med spritbilar blir det ännu fler getter som skall trampa samma lilla utrymme.
 
Nirrebosse; sa:
Med spritbilar blir det ännu fler getter som skall trampa samma lilla utrymme.

Nähä,priten är ju en helt ny plätt med böljande Raps,och med alla jägare körandes omkring i bilen kommer rovdjuren öka och käka opp alla getter.


peter
 
ping; sa:
Nirrebosse; sa:
Med spritbilar blir det ännu fler getter som skall trampa samma lilla utrymme.

Nähä,priten är ju en helt ny plätt med böljande Raps,och med alla jägare körandes omkring i bilen kommer rovdjuren öka och käka opp alla getter.


peter

I det här exemplet är geten det värsta rovdjuret. Det är nämligen ingen vanlig get utan jävulens get och beteshagen är hela den jämmerdal vi kallar jorden.När oceanerna kokat ur så kvävs vi alla i våra bilar oavsett drivmedel.

Okay det kan vara dags att tagga ned argumenten för mig då helt nya nivåer av profetism öppnat sig under mina fötter. Mina första lärjungar ska samlas här i Östersund ikväll. Det är inte utan att jag känner mig lite som en löpande Forest Gump. Och nej, jag saknar länk till ovanstående prognos.
 
-PaTRiC-; sa:
större andel av vad, du vet att jag lever på mitt utseende och inte min snabba skalle..

...och dina starka armmuskler - glöm inte det!

Betydligt större andel av alla nysålda bilar är terrängbilar i glesbygdskommuner än i storstadskommuner.

Om 100 bilar säljs i Norsjö är 24 stycken terrängbilar.

Om 100 bilar säljs i Stockholm är 4 stycken terrängbilar.

Sverigegenomsnittet är 6 av 100. Det säljs alltså procentuellt färre terrängbilar i storstan än i resten av landet!

Källan är Bilindustriföreningen:
http://www.bilsweden.se/aktuellt_arkiv.asp?ArticleID=121
 
Nirrebosse; sa:
ping; sa:
Nirrebosse; sa:
Med spritbilar blir det ännu fler getter som skall trampa samma lilla utrymme.

Nähä,priten är ju en helt ny plätt med böljande Raps,och med alla jägare körandes omkring i bilen kommer rovdjuren öka och käka opp alla getter.


peter

I det här exemplet är geten det värsta rovdjuret. Det är nämligen ingen vanlig get utan jävulens get och beteshagen är hela den jämmerdal vi kallar jorden.När oceanerna kokat ur så kvävs vi alla i våra bilar oavsett drivmedel.

Okay det kan vara dags att tagga ned argumenten för mig då helt nya nivåer av profetism öppnat sig under mina fötter. Mina första lärjungar ska samlas här i Östersund ikväll. Det är inte utan att jag känner mig lite som en löpande Forest Gump. Och nej, jag saknar länk till ovanstående prognos.

Jaha,det insåg jag inte,jävulens get är klart jobbig.Men Guds små lammungar borde funka att sända in,som en motåtgärd.Och med torrkokade oceaner kan vi använda saltet till att konservera Forest Gump och visa upp som ett varnande exempel,Kör bil!
Men profantiskt navelskåderi gör väl inte jämmerdalen Östersund till hela jorden,väl?


peter
 
Nordesjö; sa:
-PaTRiC-; sa:
större andel av vad, du vet att jag lever på mitt utseende och inte min snabba skalle..

...och dina starka armmuskler - glöm inte det!

Betydligt större andel av alla nysålda bilar är terrängbilar i glesbygdskommuner än i storstadskommuner.

Om 100 bilar säljs i Norsjö är 24 stycken terrängbilar.

Om 100 bilar säljs i Stockholm är 4 stycken terrängbilar.

Sverigegenomsnittet är 6 av 100. Det säljs alltså procentuellt färre terrängbilar i storstan än i resten av landet!

Källan är Bilindustriföreningen:
http://www.bilsweden.se/aktuellt_arkiv.asp?ArticleID=121

Å andra sidan kommer Åre på tredje plats, å där bor det ju bara 08:eek:r numera ;)
 
Petter och hans fyra getter

I sin stuga bodde Petter med sin katt och fyra getter.
Första geten hette blå, han var starkare än två.
Andra geten hette gul, han var julbock varje jul
Tredje geten hette röd, han ???
Fjärde geten hette vit, han var känd för sin aptit.

Suck glömma sagor redan efter 50 år, hur ska detta sluta ?? ;)


Finns det inga rimsagor för barn från 3 år, om vildsvin och stadsjeepar ?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Varsamt men bestämt avvisa grävling från tomten, har? Jakt 13
carlhunting Någon som har erfarenhet av NOBS eller Kleiner Münsterländer? Jakt 3
Åsa-Nietzsche Stora mänger fåglar har blyhagel i kroppen Jakt 19
niklastrogen Vilken förstoring har kikarsiktet egentligen? Jakt 3
Mineral Ska idka viltvård och har därmed köpt 10 minkfällor Jakt 33
Rimfrost_i_skägget Dött rådjur, vem har varit framme tro? Jakt 8
arntur Vem har rätt och vem har fel? Jakt 15
Jockemeister Nu har det hänt igen.... Jakt 1
Thomas999 Dakota jaktställ - Någon som har provat Jakt 0
KLAGER Varför har jägare så kassa ryggsäckar? Jakt 32
Norrbottningen Rekormånga björnar skjutna på årets skyddsjakt i Norrbotten. :( Jakt 0
lsjonsson Länsstyrelserna vill gärna ha foton från våra åtelkamrerer på de stora rovdjuren... Jakt 7
lsjonsson Inbrottstjuv fastnade på bild vid jaktkoja Jakt 0
lsjonsson Vildsvin i Västerbotten – fångades på bild av viltkamera Jakt 12
lsjonsson Jakttid säsong 3 på SVT 2 4/6 kl. 18.00 Jakt 0
ramsis_iv Skytteträning på luftgevärsmåltavla? Jakt 16
bjed0001 Åteljakt på varg? Jakt 18
ödemark Färg på jaktkläder Jakt 10
MariaFia Nyfiken på jakt, jaktskytte och jakthundar? Jakt 0
j_stellan Skyddsjakt på svanar och tranor Jakt 47
graylingman Licensjakten på varg ökar acceptansen... Jakt 77
mindful Toppjakt på skogsfågel Jakt 5
peter1959 Vad är på gång ? Jakt 2
Macerill Vill du tjäna pengar på ditt jaktintresse? Jakt 0
Toffs. Vildsvin på 500kg! Jakt 20
lester Vinterjakt på ripa! Jakt 1
mydeza Vildsvinshot mot hundar väcker krav på kontroll! Jakt 1
Vandrare Skyddsjakt på älg? Jakt 14
Ulvang Vill ha tips på en bra jakttidning! Jakt 4
KLAGER Skyddsjakt på hundar? Jakt 53
niben nyfiken på jakt! Jakt 9
mahas Tips på ripdalar i Gällivare fjällen. Jakt 0
Tolvan Söker bild på björnskit Jakt 4
frarol snöskor OCH stighudar på fjället Jakt 3
frarol snöskor eller stighudar på fjället?? Jakt 3
KLAGER Höstjakt på bärplockare Jakt 6
HenrikM Vinterjakt på ripa Jakt 6
Nemo Vapen på snöskoter Jakt 4
johannordh Problem med portningen på MARLIN 1895 GS Jakt 9
marjon Handla på nätet Jakt 9
lester Vapen på skoter Jakt 1
vizsla Tips på patron .22lr ripjakt Jakt 6
KLAGER Jakt på vems villkor? Jakt 7
Per J Varför klagar folk jämt på jägare??? Jakt 7
Ulf J Jaktforumet på plats Jakt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.