24h skridskotävling.

Holländsk och engelsk version.

Nu finns en holländsk och engelsk version av hemsidan om ni skulle känna någon utifrån som kan vara sugen på 24h.

/Patrik
[Ändrat av VÉRTEX 2005-10-24 kl 09:38]
 
Re: Bump

boe skates; sa:
Är det bara Team Vela + galningen Jon som ställer upp i 24h soloklassen?
Jag inbillar mig att jag gärna skulle göra det men då vill jag åka på en betydligt roligare bana, t.ex. den 20-kilometersbana som man brukar ploga upp på Storsjön. Nu lutar det åt att jag satsar på Engelbrektsloppet eller något annat skidlopp samma helg istället.
 
Första holländaren anmäld!

24h-veteranen Ton Rueck har anmält sig för att anta utmaningen på "långbana" ,normalt körs 24h tävlingar på 400-metersbana.
Ska bli intressant att se hur långt det är möjligt att ta sig på skridskor under ett dygn.
40-50mil?
 
Snygg parkett

Lycka till att modigt skrinna dit ingen annan skrinnat förut. Försök kom ihåg de bästa hallucinationerna. Iofs skall du "bara" köra 24h och hallisarna brukar tydligen inte komma förrän efter ett par dygn utan sömn.

-Palle
 
boe skates; sa:
Hepp!

Let's go boys!

packningen8np.jpg

Lycka till Bo. Ha kul. Din bild är intressant på många sätt.

T ex att du har cykelmeckarplatsen på parkettgolv. Två generationer av glappskridskor med en ny klackstyrning på det närmaste paret (Är det generation 8?) Modifierad glappretur? Ser att du åkt på något liknande på Norra Björkfjärden 29/1.

Hoppas du kommer ihåg mycket av vad som hände så att du kan lämna detaljerad rapport efteråt.

Thure
 
Anders Burman vann på 38,3 mil, 16 km/h i medelhastighet. I lagklassen körde vinnande lag (Stockholm Speedskaters) nästan dubbelt så långt, 66,6 mil.

-Palle
 
En höjdare !

Missa inte Vertex nästa år. Det var en riktig höjdare. En kul tävlingsform och ett riktigt bra arrangemang. Starka insatser av många lag och framför allt var det imponerande att se ensamåkarna kämpa på varv efter varv.

/Erik (Stockholm Speedskaters)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rab Imponerande med 54 mil på 24h Långfärdskridsko 12
boe skates Vertex 24h Östersund 23-24 Februari 2007 Långfärdskridsko 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.