24h skridskotävling.

Finns det ingen plogad bana som är längre än travbanans 1000 m bana? Jag inbillar mig också att det kan bli problem med iskvaliten på en så kort bana?
 
Pannben

Verkar vara något för de verkligt hårda att köra loppet ensam. Logistik med vätska och näringstillförel blir ju rätt enkelt på en rundbana.

Hur många kan ni ta emot?

Thure
 
Personligen så låter det som självplågeri, skridskoorienteringen som arrangerades i vintras tror jag ger mer och gör mindre ont, ingens hud borde klara en sån tortyr...(sololoppet)
 
Banan är 20m bred och kommer att spolas under tävlingens gång med ismaskin, så vi räknar med mycket god iskvalitet.

Gränsen kommer nog att ligga runt 100 (lag + solodeltagare).
Eftersom banan är så bred kan den delas in i tre fartzoner för att underlätta trafiken.

/Patrik
 
Hur långt kommer vinnaren åka tro? Förutsatt att det är en svensk så bör 35 mil borde kunna klaras, 40 mil kan vara möjligt, 45 mil känns tungt. Fast de vassaste holländarna kan ju klämma 20 mil under 7 timmar och då känns 50 mil plötsligt inom räckhåll.

-Palle
 
Pris? Snurrigt...

Anmälningsavgift på solotävlingen?

Hur många varv pallar man innan man spyr av snurret? Hur sne blir man i ryggen? Vanligt på 24H tävlingar är ju att ett varv tar mellan 30-60 minuter.
 
Re: Re: Pris? Snurrigt...

Palle_Z; sa:
boe skates; sa:
Vanligt på 24H tävlingar är ju att ett varv tar mellan 30-60 minuter.
För många timmar framför datorn? Eller avser du ett varv som är längre än 1000 m?
-Palle

Jag menar på andra 24H tävlingar brukar man ha längre slingor som tar mellan 30-60 minuter. Att köra dryga 20 varv på en längre slinga känns nog bättre än att köra 200 varv...
 
Solotävlingen

Vi trodde inte att intresset för solotävlingen skulle bli speciellt stort, utan mest bara en kul grej för några få som vill prova på var gränsen går. Men där hade vi uppenbarligen fel.
Eftersom banan är den begränsande faktorn och målet är att få med så många lag som möjligt måste vi tyvärr sätta ett tak på 25 solodeltagare till att börja med. Det kommer säkert att bli fler platser framöver när vi ser intresset för lagtävlingen.

Anmälningsavgiften för solotävlingen är 500:-

Då ingår följande:

-Prispengar till segraren (beloppet avgörs senare).
-Övriga priser lottas ut, priser till ALLA!
-Sportdryck
-Tävlingströja

/Patrik
 
Re: Re: Re: Pris? Snurrigt...

boe skates; sa:
Jag menar på andra 24H tävlingar brukar man ha längre slingor som tar mellan 30-60 minuter. Att köra dryga 20 varv på en längre slinga känns nog bättre än att köra 200 varv...

OK, jag trodde du gissade på hur långt man kunde åka. I Nederländerna körs det 20-milalopp på vanliga 400-meters ovaler tror jag. Där kan man snacka om sned i ryggen.

Håller med om att denna tävling hade varit roligare i t ex Kuopio.

-Palle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rab Imponerande med 54 mil på 24h Långfärdskridsko 12
boe skates Vertex 24h Östersund 23-24 Februari 2007 Långfärdskridsko 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.